דלג לתוכן
plane
אתרים
vratsa#ed3a8bוְרָאצַה

וראצהעיירה

Vratsa

כשווראצה לובשת לבן
כשווראצה לובשת לבן
צילום: I-Vaylo / CC BY-SA 3.0
העיר הגדולה ביותר בצפון־מערב בולגריה היא נקודת מוצא מצוינת לטיול בשמורת הטבע וְרָאצַ'נְסקִי בָּלְקַן. כדאי לעצור כאן ליום אחד וליהנות מאווירה נעימה, לטייל ברחובות המרכזיים והמטופחים של העיר ולהכיר את חשיבותה של העיר בהיסטוריה המודרנית של בולגריה.
תושבי וראצה היו האחרונים לראות את הגיבור הלאומי, חרִיסְטו בּוֹטְיִוֹב, בטרם הוביל את כוח המורדים אל ההרים הסמוכים, שם נפל בקרב. אנדרטה מרשימה   לזכרו הנישאת לגובה 12 מ', ניצבת בכיכר המרכזית   הנקראת גם היא על־שמו.
בבית־מוזיאון ניקולה ווייוודוב   תוכלו להכיר סיפור חיים של מהפכן חשוב נוסף שהקריב את חייו למען עצמאות בולגריה. ניקולה ווייוודוב היה בן המקום, והבית בו מוצגים פריטים שונים העוסקים בחייו, היה הבית בו נולד וגדל.
מותם של גיבורי המרד המקומיים לא היה לשווא - ב־28 באוקטובר 1877, בשעה 12:30 בדיוק, הבחינו תושבי וראצה בפרש רוסי על צלע הר סמוך, משם הוכרז השחרור הרשמי מחמש־מאות שנות הכיבוש העות'מאני בצפון־מערב המדינה. באותו המקום בדיוק הוצבה אנדרטה לזכר המאורע ההיסטורי המשמעותי הזה - ואנדרטת מכריז השחרור   משקיפה עד היום אל העיר המשוחררת.
בווראצה תמצאו אתרים היסטוריים נוספים שאין להם קשר לשחרור מכבלי הכיבוש העות'מאני. המעניין ביותר הוא המוזיאון המחוזי להיסטוריה   המציג מבחר מייצגים חשובים מהעידן הפרהיסטורי ועד לבולגריה המודרנית. במרכז תערוכת הקבע מוצג אוצר רוגוזן, אוצר תראקי מרהיב שמורכב מ־165 כלי זהב וכסף, שהוכתר על־ידי ארכאולוגים והיסטוריונים רבים כתגלית החשובה ביותר בבולגריה במאה העשרים.
במוזיאון לאתנוגרפיה  , הניצב במרחק עשר דקות הליכה מהמוזיאון להיסטוריה, תוכלו ליהנות ממבחר בגדים מסורתיים וכלי נגינה מקומיים, המוצגים בבתים משוחזרים בסגנון התחייה הלאומית הבולגרית. ואם אדריכלות מעניינת אתכם - כדאי לעבור על־יד שני המגדלים ההיסטוריים של וראצה: מגדל השעון העירוני המכונה מגדל מסצ'טיי שנבנה במאה השש־עשרה (שימו לב לפסל קירילוס ומתודיוס   היפה הניצב בסמוך), ומגדל קורטפשובה   המהווה דוגמה מעניינת לבנייה עות'מאנית במאה השבע־עשרה בבולגריה.
את הסיבוב בעיר החביבה כדאי לסיים בטעם של עוד. הגיעו אל מסעדת Piazza Italia ותיהנו מארוחת ערב איטלקית קלאסית, או לחלופין בחרו במסעדת Pintata   המציעה חוויית אירוח בולגרית אותנטית לצד עיצוב מודרני המשרה רוגע.
כשווראצה לובשת לבן
כשווראצה לובשת לבן
צילום: I-Vaylo / CC BY-SA 3.0
כשווראצה לובשת לבן
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת