דלג לתוכן
plane
אתרים
vidin#ed3a8bוידין

וידיןעיר

Vidin

מבצר באבא וידה המרשים ממעוף הציפור
מבצר באבא וידה המרשים ממעוף הציפור
צילום: Wengen / Public Domain
עיר־הנמל הצפון־מערבית של בולגריה השוכנת בגדה הדרומית של נהר הדנובה, היא עיר נעימה המאופיינת באווירה פוסט־קומוניסטית. העיר מחוברת בגשר וידין-קאלאפאט   לעיר הרומנית קאלאפאט השוכנת מעברו הנגדי של הנהר.
רבים בוחרים שלא להצפין עד וידין במסעותיהם בצפון המדינה, אך כדאי לדעת כי במרכז העיר העתיקה משובצות פנינים היסטוריות מרתקות החושפות סיפורים בלתי נשכחים מימי הביניים ועד לימי הכיבוש העות'מאני. גולת הכותרת של וידין היא ללא ספק מבצר באבא וידה   המרשים - המבצר הימי־ביניימי השמור ביותר בבולגריה כולה, שסיור בין חומותיו מספק הצצה אל עבר מלא תהפוכות, כיבושים וסיפורי אגדות שנקשרו במקום.
המבצר שוכן בגן קריידונבסקה היפה המשקיף אל מימי הנהר וגובל מדרום בנמל וידין   הזעיר. בתוך הפארק ניצבת אנדרטת השחרור   המרשימה, המוקדשת לזכר הלוחמים האנטי־פאשיסטיים והאנטי־קפיטליסטיים בבולגריה בימי מלחמת העולם השנייה. בסמוך בולט הצריח של מסגד וידין  , הנקרא על־שמו של אחד האישים החשובים בתולדות העיר - אוסמאן פאזוואנטולו (Osman Pazvantoğlu), רודן ממוצא בוסני שהחליט להקים בווידין ישות מדינית עצמאית, וזאת על־אף התנגדותה של האימפריה העות'מאנית. פאזוואנטולו נזכר בעיקר בתור רוצח המונים שהורה על טבח בתושבים הרומנים שמעברו האחר של הדנובה.
ההיסטוריה המרתקת של וידין מוצגת בצורה מוצלחת גם בתערוכת הקבע של המוזיאון להיסטוריה קונאקה  , ובאגף האתנוגרפי שבמוזיאון קרסטטה קזארמה  . מוזיאון נוסף שחושף את סיפורה המודרני יותר של העיר הוא הגלריה לאומנות ניקולה פטרוב  , שם נשמרות עבודות של מבחר אמני בולגריה שהגיעו לווידין בשנות הששים של המאה העשרים ויצרו יצירות אמנות מעניינות שהציגה את עיר־הנמל דרך נקודת מבטם. סיבה נוספת, ואולי אף משמעותית יותר, להגיע לגלריית האמנות היא אוסף ההדפסים והתחריטים המקוריים של אמני אירופה כגון רמברנדט, גוסטב דורה ואלברכט דירר.
גם סיור ברחובות העיר מצדיק הגעה עד לווידין. החומות הציוריות של העיר העתיקה ושעריה המפורסמים: שער סטאמבול   ושער השוק  , מוקפים בפארק רובה   הפסטורלי. בסמוך לאלו ניצבת כיכר בדינצי   האדירה - לבה של וידין המודרנית. במרכזה מבנה בסגנון אדריכלי סובייטי בו פועל בית המשפט המחוזי של וידין  , מצפון לה מזרקת שלוש האחיות   המייצגת את אגדת היווצרותה של העיר, ומדרום לה אנדרטת גדוד בדין השלישי   לזכר חללי מלחמת הבלקן הראשונה.
במסגרת התכנית האמנותית שמציעה וידין למבקריה תוכלו לבקר בתיאטרון לדרמה  , שם כדאי לפקוד הופעת אופרה או בלט, שכן הצגות התיאטרון מועלות בשפה הבולגרית בלבד. בשעות הערב תוכלו ליהנות מחוויית קניות רגועה ב־Mall Vidin  , ואילו עד שעות הצהריים בקרו בשוק וידין   המצוין, שם נמכרת תוצרת חקלאית משובחת. ואם באוכל עסקיננו - בעיר תמצאו מבחר מסעדות נהדרות כגון Fish N Grill Dunava   הפועלת על־גבי ספינה במימי הנהר ומציעה ארוחה רומנטית לאור ירח, פיצריית Pizzeria Classic   שמצליחה לייצר איזון מרשים בין יוקרה לאוכל מהיר, ו־Restaurant Teatro   הצופה אל כיכר אירופה   ומציעה לסועדים ארוחה מזרח־אירופית קלאסית.
מבצר באבא וידה המרשים ממעוף הציפור
מבצר באבא וידה המרשים ממעוף הציפור
צילום: Wengen / Public Domain
מבצר באבא וידה המרשים ממעוף הציפור
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת