דלג לתוכן
plane
אתרים
varna-for-beginners#ed3a8bורנה למתחילים

ורנה למתחיליםמסלול הליכה

Varna for Beginners

שקיעה עוצרת נשימה בנמל ורנה
שקיעה עוצרת נשימה בנמל ורנה
צילום: pxfuel / Public Domain
  • מסלול הליכה

  • נקודת מוצא‎קתדרלת עליית מרים
  • נקודת סיוםהגן הימי
העיר השלישית בגודלה בבולגריה ובירת חופי הים השחור. מציעה למבקריה את האיזון המושלם שבין אורבניות מזרח אירופית הכוללת מוזיאונים היסטוריים מרתקים, בתי־קפה מעוצבים וחוויית קניות מהנה (וזולה), לבין אווירת נופש המורכבת מחופים מוזהבים, פארקים רחבי־ידיים ואטרקציות נהדרות לכל בני משפחה. בוורנה תוכלו לנפוש במלון בכל רמות האירוח או להגיע הנה לטיול יומי במהלכו תטעמו מכל מה שיש לעיר להציע. אז אם הגעתם הנה ליום אחד, עקבו אחר מסלול ההליכה בו נציע את מיטב האתרים בעיר במינימום זמן.
  ‏‏ הגיעו אל נקודת הפתיחה של טיולנו בוורנה - קתדרלת עליית מרים ‏ . הקתדרלה היפה היא המוסד הדתי החשוב ביותר בעיר, כאן מתקיימים הטקסים ותפילות החג המרהיבים ביותר. מומלץ להיכנס פנימה בכדי להתרשם מהאיקונוסטאסיס היפה, כס הבישוף המגולף וחלונות הוויטראז' הצבעוניים.
צאו מהכניסה הראשית ופנו ימינה. רדו במדרגות אל המעבר התת־קרקעי וחצו אותו לכיוון דרום. עלו בגרם המדרגות אל גן העיר ‏ . אם הגעתם הנה בסוף השבוע או ביום חג תוכלו ליהנות משוק מצוין של דוכני יד־שנייה ומלאכת־יד. הקיפו את הגן וצאו אל השביל המוביל אל מגדל השעון של ורנה ‏ . המגדל שימש בעבר את כבאי העיר לצורך איתור שריפות.
פנו לכיוון מערב והתקדמו אל אנדרטת הצאר קלויאן ‏ , אנדרטה רבת־רושם לזכר הצאר שהנהיג את האימפריה הבולגרית השנייה בסוף המאה ה־12 וראשית המאה ה־13.
 תוספת: מטיילים עם ילדים גדולים? או אולי תרצו לערוך לילדכם הקטנים היכרות קצרה עם ההיסטוריה המקומית? התקדמו כארבע־מאות מ' עד למוזיאון לארכאולוגיה בוורנה ‏ , המוזיאון המעניין בעיר, בו מוצגים אוצרות הזהב העתיקים ביותר בעולם. הקדישו לביקור במוזיאון כשעה וחצי, ולאחר מכן צאו אל פארק ההנצחה לזכר לוחמי 1885 ‏ , במרכזו אנדרטה מרגשת המוקדשת לזכר הלוחמים שנפלו במלחמה העות'מאנית־רוסית שהובילה לעצמאותה של בולגריה. מכאן חזרו אל עבר אנדרטת הצאר קלויאן.
חזרו לשביל הראשי ופנו דרומה לכיכר העצמאות ‏ . מימינכם תראו את הכניסה לתיאטרון סטויאן בחוורוב ‏  ומשמאלכם את המזרקה המוזיקלית ‏  שבמרכז הכיכר. המשיכו עד למזרקה והסתובבו אחורנית להתרשם מבית האופרה של ורנה ‏ , מבנה בארוקי יפהפה בגווני אדום ולבן. הקדישו כרבע שעה לסיבוב בכיכר היפה, כאן תמצאו מגוון חנויות ובתי־קפה.
המשיכו לכיוון דרום ופנו שמאלה ל־Bulevard Knyaz Boris I. עברו על־יד פסל הספסל XYZ (לבדוק בתמונות) והמשיכו עד לכנסיית ניקולאוס הקדוש ‏ . אין טעם להיכנס פנימה, אך כדאי לשים לב לציורי־הקיר היפים שמעל הדלתות הצדדיות.
המשיכו ללכת בשדרה הרחבה ואל תשכחו להרים מדי פעם את ראשיכם ולבחון את המבנים ההיסטוריים שמשני צדי הרחוב. הגיעו עד לצומת הרחובות Knyaz Boris I ושדרות Slivnitsa, כאן תוכלו לעצור לארוחת צהריים מצוינת ב־Happy Bar & Grill ‏ , הסניף הוורנאי של רשת המסעדות הבולגרית. אם אינכם רעבים, עלו צפונה לקונדיטוריית Kramer ‏  הנפלאה, כאן אפשר ליהנות מפיסת עוגה חלומית במחירים שווים לכל כיס.
רדו דרומה בשדרות Slivnitsa והגיעו אל הכניסה הראשית לגן הימי ‏ . רחבה נאה מוקפת עמודי האבן תקדם את פניכם בטרם תיכנסו לפארק העירוני האהוב בעיר - הגן הימי ‏ .
בפארק עומדות בפניכם מבחר אפשרויות אותן כדאי לבחור לפי תחומי העניין שלכם: דולפינריום ורנה ‏ , גן החיות של ורנה ‏ , אקווריום ורנה ‏  או המוזיאון לטבע בוורנה ‏  יתאימו לחובבי טבע ובעלי־חיים, שעתיים של כיף במתחם הילדים ‏  יתאימו לצורך פריקת אנרגיה של הזאטוטים, ביקור במוזיאון הימי ‏  יתאים לחובבי כלי שיט ונשקים, ואילו חובבי הרפואה יוכלו למצוא את מבוקשם במוזיאון להיסטוריה של הרפואה ‏  הסמוך לקצה הדרומי של הפארק. ללא קשר לאטרקציה אותה תבחרו לפקוד (אם בכלל), אל תוותרו על טיול רגלי ברחבי הפארק הקסום הזה. עברו על־יד שלט המורה על שם העיר - VARNA, טפסו על העץ העקום ‏  המפורסם, התרשמו מהאנדרטה לזכר קרבנות הפאשיזם ‏  וספרו לילדים על הקוסמונאוט הסובייטי, יורי גגארין, האדם הראשון שהגיע לחלל, שאנדרטה לזכרו ‏  הוצבה בשדרת האסטרונאוטים ‏  שבפארק. בפארק הפסטורלי תמצאו גם מבחר אפשרויות קולינריות דוגמת El Kapan ‏  הקאריבית או The Sea Terrace ‏  המעוצבת בדמות ספינה ומשקיפה אל מימי הים השחור.
המקום המושלם לסיים בו את יום הטיול העירוני הוא ללא ספק במקום הכי פחות עירוני - חוף ורנה ‏  המוזהב שלמרגלות הפארק. כאן תוכלו לשחות, לנוח, לבנות ארמונות בחול, או פשוט ליהנות מבריזה ימית ומצבעי השקיעה.
אם תרצו לחתום את היום בארוחה בולגרית מיוחדת, לכו לכיוון דרום־מערב לנמל ורנה ‏ , שם פועלות המסעדות המצוינות Staria Chinar ‏  ו־Mr Baba ‏ , כמו גם מגוון מסעדות בסגנונות קולינריים נוספים. כאן, על רקע השקיעה, תוכלו לסכם יום נהדר שכלל אדריכלות, היסטוריה, טבע' קולינריה מקומית וכמובן הרבה טעם של עוד. ‏
שקיעה עוצרת נשימה בנמל ורנה
שקיעה עוצרת נשימה בנמל ורנה
צילום: pxfuel / Public Domain
שקיעה עוצרת נשימה בנמל ורנה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת