דלג לתוכן
plane
אתרים
symi#ed3a8bהאי סימי

האי סימיאי

Symi Σύμη

האי סימי
האי סימי
צילום: Big Albert/Flickr / CC BY 2.0
עיירת הנמל סימי, השוכנת בקצה מפרץ צר וכחול, תחלץ מכם קריאות התפעלות עוד בטרם תרדו אל החוף: על צלעות ההרים סביב המפרץ פזורים בתים בשלל צבעים, שנבנו בסגנון ניאו־קלאסי החל מאמצע המאה ה-19 ויוצרים יחד פסיפס משובב נפש. האי (ששמו כשם העיירה) מוזכר במיתולוגיה היוונית כמקום הולדתן של החאריטוֹת (שלישיית אלות האחראיות ליופי, לחן ולכישרונות מוזיקליים) ולאחר שעבר מיד ליד במשך מאות שנים היה למרכז חשוב של איסוף ספוגי ים, שהביאו לו עושר רב. עם השנים אבד הכלח על המקצוע, אוכלוסיית האי הצטמקה והיום כלכלתו מבוססת על דיג ותיירות.
העיירה סימי מחולקת לאזור הנמל (יאלוֹס, γιαλός) ולעיר העילית (חׁוֹריוֹֹ, Χωριό או אָנוֹ סימי, άνω Σύμη) באזור הנמל מומלץ לטייל בסמטאות בין הבתים הססגוניים, לבקר במגדל השעון ‏  (רוֹלוֹי - ρολόι) מ-1880 שלידו ניצב פסל של דייג צעיר, לחצות את גשר האבן הקטן בקצה הפנימי של המפרץ, המכונה בפי המקומיים קאלדירימי ‏  (Kaldirimi), ואולי גם לבקר בבית העירייה ‏ . לאחר מכן מומלץ לטפס לעיר העילית בגרם המדרגות המוצל קאלי סטראטָה (Kali Strata;‏ מילולית 'הדרך הטובה'), המתחיל מאחורי Taverna Trata  , מטפס כ-350 מדרגות עד כיכר סילוֹגוֹס ‏  (Syllogos) בעיר העילית ומשקיף לנופים מרהיבים של הנמל והמפרץ (מומלץ לא לטפס בשעות הצהריים החמות;‏ המתקשים בהליכה יכולים לנסוע באוטובוס או במונית).
מוקד העניין העיקרי בעיר העילית הוא המצודה העתיקה ‏  (קָסטרוֹ, kastro), שנבנתה ב-1407 בידי האבירים של מסדר יוחנן הקדוש ומשקיפה על המפרץ ועל העיר התחתית. לא הרחק מהמצודה ניצבת כנסיית גבירתנו ‏  (Eklissia Panagia) התכולה-לבנה, שבקירותיה משובצים סמלי אבירים עתיקים. בעיר העילית יש גם כמה מסעדות יווניות ואיטלקיות, בהן תוכלו להתנסות במעדן המקומי סימיאָקוֹ גָרידָקי (Simiako Garidaki), זן של שרימפס ננסיים המצויים רק באי ובסביבותיו ונאכלים בשלמותם, כולל הקליפה והזנב, כשהם מטוגנים בשמן זית ושום.
מחוץ לעיירה הראשית, מוקד העניין העיקרי באי הוא מנזר המלאך מיכאל של פָּנוׁרמיטיס ‏  (Moni Archangel Michael Panormitis), השוכן במפרץ מוגן בדרום האי. באתר היה כנראה מנזר מאז המאה התשיעית לספירה, אבל המבנה הלבן הנוכחי ומגדל הפעמונים הבארוקי היפהפה הוקמו במאה ה-18. הכנסייה והספריות פתוחים למבקרים אבל מרשימים פחות מבפנים. אפשר להגיע למנזר מהעיירה סימי במונית או באוטובוסי תיירים של חברת Panormitis Travel , ורוב המעבורות מרודוס לסימי (ראו להלן) עוגנות גם בו. בפנים האי פזורים עוד מספר מנזרים וכנסיות שביניהם מקשרים מסלולי הליכה וכבישים צרים המתאימים למי שרוצים להתרחק מהמוני התיירים ולטייל ברגל.
בשל המבנה הסלעי של האי, אין בו הרבה חופים חוליים אינסופיים כמו ברודוס, ורוב החופים הם מפרצים קטנים וחבויים הנגישים רק ברגל או באמצעות סירת־מונית. החוף העירוני פָּרדָייס נוֹס ‏  (Paradise Nos) הוא פתרון נוח למי שלא רוצים להתרחק, אבל אם יש לכם חשק להרפתקה, כדאי לקחת סירת־מונית לאחד החופים המרוחקים יותר, למשל אָגיָה מָרינָה ‏  (Agia Marina) המתוחכם, המשקיף לאי שעליו מנזר נטוש, או אָגיוֹס ניקוֹלָאוֹס ‏  (Agios Nikolaos) המוצל והמשפחתי יותר.
מעבורות של Dodekanisos Seeways מפליגות ממעגן קוֹלוֹנָה (Kolona) בעיר רודוס בשעות הבוקר, מגיעות לסימי תוך 50 דקות וחוזרות בערב;‏ ביום שישי יש עוד מעבורת שעוצרת גם במנזר פָּנוׁרמיטיס. מעבורות Blue Star מקשרות בין מעגן אָקאנדיָה (Acandia) בעיר רודוס לבין סימי שלוש פעמים בשבוע;‏ ההפלגה בהן עשויה להיות זולה יותר, אבל היא ארוכה מעט יותר (כשעה ורבע) ואין אפשרות לעצירה במנזר.
האי סימי
האי סימי
צילום: Big Albert/Flickr / CC BY 2.0
האי סימי
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת