דלג לתוכן
plane
אתרים
sozopol#ed3a8bסוזופול

סוזופולעיר נמל

Sozopol Созопол

סוזופול: כשהיסטוריה, טבע ונופש נפגשים
סוזופול: כשהיסטוריה, טבע ונופש נפגשים
צילום: matevbox / Pixabay
סמטאות אבן עתיקות, בתי עץ ציוריים, שחפים מתעופפים מעל הגגות וריח של ים נישא באוויר. סיור בין רחובותיה המפותלים של סוזופול הוא אחד המרתקים שאפשר לעשות לחופי הים השחור בבולגריה.
עיר־הנמל היפה היא אחת הערים העתיקות באזור, ושורשיה ההיסטוריים נעוצים בסוף האלף הרביעי וראשית האלף השלישי לפני־הספירה. ממצאים ארכיאולוגיים מצביעים על התיישבות תראקית, בעוד עיר של ממש הוקמה רק במאה השביעית לפני־הספירה על־ידי יוונים ממילטוס (תורכיה של ימינו) ונקראה תחילה אנתיאה (Antheia). לאחר שהוקם בתחומי העיר מקדש לכבוד אל השמש היווני, אפולון, שונה שמה של העיר לאפולוניה (Apollonia). בשנת 72 נכבשה העיר על־ידי הצבא הרומי, אז כנראה הוענק לה שמה הנוסף - סוזופוליס (Sozopolis). לאורך המאות שגשגה עיר־הנמל ושמרה על קשרי מסחר עם הערים החשובות הן באימפריה היוונית והן באימפריה הרומית והביזנטית. גם לאחר כיבושה של העיר על־ידי העות'מאנים, שמרה סוזופול על אופייה היווני, וזה ניכר עד הלום.
סוזופול של המאה ה־21 מחולקת ל־2: העיר העתיקה והעיר החדשה. הרובע ההיסטורי המהווה את הסיבה המרכזית להגיע הנה, שוכן על חצי־אי הסלעי מוקף חומות ימי־ביניימיות ומים תכולים, ואילו העיר החדשה ממוקמת מדרום על האזור היבשתי ומשמשת בעיקר למגורים ולמסחר.
אל העיר העתיקה של סוזופול מובילה כיכר חאן קרום  . בצדה הימני בולטת כנסיית קירילוס ומתודיוס הקדושים   בה נשמר אחד מהאוצרות הלאומיים החשובים בבולגריה - תיבת בהט ובה שרידי יוחנן המטביל שהתגלתה בשנת 2010 באי איוואן הקדוש הסמוך. בצדה השמאלי של הכיכר תבחינו באמפיתיאטרון של סוזופול   ובמוזיאון העירוני לארכאולוגיה  .
סיור בסמטאותיה הצרות של העיר העתיקה יוביל אתכם לכנסיות ישנות וציוריות דוגמת כנסיית מריה הקדושה  , למוזיאונים מעניינים כמו המוזיאון לאתנוגרפיה   שבחזיתו חצר פרחונית יפה, ולאתרים ארכאולוגיים ייחודיים כגון מקדש דמטר ופרספונה   או שרידי מנזר השליחים. בלב העיר ניצב שער אפולוניה העתיק   ואילו בקצה הדרום־מזרחי של חצי־האי שוחזרו החומות העתיקות   ושער הכניסה העתיק של סוזופול  .
אך לצד כל אלו, ההמלצה הכי טובה לסיור בעיר ההיסטורית היא פשוט ללכת לאיבוד ברחובות הציוריים של סוזופול. הציצו בין הבתים הניצבים על קצה המצוקים, רדו אל האזורים הסלעיים המקיפים את חצי־האי, אלו צופים אל מפרץ סוזופול היפה.
גם בזירה הקולינרית מפתיעה סוזופול עם מגוון מסעדות מסורתיות המציעות נופים פנורמיים של הים השחור. במסעדת Urania   תמצאו את המנות הכי יפות בעיר, בעוד מסעדת Del Muro   מציעה אווירה קיצית ומנות קינוח מצוינות. במסעדת The Windmill   המפורסמת תוכלו לחגוג על רקע עיצוב בולגרי מסורתי, ואילו במסעדת Tivoli   המשפחתית תכירו את דני, הבעלים של המסעדה, הדובר עברית שוטפת (ועוד כמה עשרות שפות) וזאת מבלי שביקר אי־פעם בישראל.
סוזופול: כשהיסטוריה, טבע ונופש נפגשים
סוזופול: כשהיסטוריה, טבע ונופש נפגשים
צילום: matevbox / Pixabay
סוזופול: כשהיסטוריה, טבע ונופש נפגשים
בתי העץ המפורסמים של העיר העתיקה בסוזופול
בתי העץ המפורסמים של העיר העתיקה בסוזופול
צילום: sapviktor / Public Domain
בתי העץ המפורסמים של העיר העתיקה בסוזופול
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת