דלג לתוכן
plane
אתרים
pomorie#ed3a8bפומוריה

פומוריהעיר

Pomorie

הצילום האווירי של פומוריה לא מסגיר את ההיסטוריה רבת התהפוכות של חצי האי היפה
הצילום האווירי של פומוריה לא מסגיר את ההיסטוריה רבת התהפוכות של חצי האי היפה
צילום: Boby Dimitrov / CC BY-SA 2.0
העיר פומוריה ניצבת על חצי־אי סלעי בים השחור במרחק כ־20 קמ' מצפון־מזרח לבורגס. כאן תוכלו ליהנות מחופשה שקטה ושלווה באחד מבתי המלון המצוינים בעיר, אך בו בעת תיהנו מהקרבה לאתרים תיירותיים דוגמת בורגס, נסבר וסאני ביץ'.
סיפורה ההיסטורי של פומוריה מרתק ושווה להכירה: ממצאים ארכאולוגים מצביעים כי הייתה כאן התיישבות עוד בימי התראקים, אך זו הפכה לעיר של ממש בימי האימפריה היוונית, אז כונתה על־ידי היוונים אנכיאלוס (Anchialos) או בתרגום מיוונית בקרבת מלח. מהשם העתיק אנו למדים כי כבר בימי קדם בורך האזור בבריכות מלח, מה שהפך אותו לאטרקטיבי יותר עבור כובשים פוטנציאליים. בשנת 270 פלשו שבטים ברבריים מכיוון צפון וכבשו את אנכיאלוס, וזמן קצר לאחר מכן הועברה השליטה לידי האימפריה הביזנטית. בימי הקיסר קונסטנטינוס הפכה העיר לספקית מזון (ומלח) משמעותית עבור בירת האימפריה. במאה השביעית לספירה התנהלו מאבקים עקובים מדם על השליטה באזור בין האימפריה הביזנטית לבין כוחות האימפריה הבולגרית הראשונה שהוקמה מצפון. השליטה על האזור האסטרטגי הועברה מידי אימפריה אחת לאחרת לסירוגין עד שנכבשה על־ידי האימפריה העות'מאנית במאה החמש־עשרה. עיר החוף הושבה לידי הבולגרים ב־27 בינואר 1878 בזמן ש־82% מתושביה היו יוונים. הדבר הוביל למתחים בין תושבי העיר לשלטונות החדשים, מתחים שהגיעו "לשיאם" בשנת 1906 כאשר העיר נשרפה כליל וכשלוש־מאות מתושביה היוונים מצאו את מותם בטבח נוראי (הניצולים היוונים ברחו ליוון שם הקימו את העיר נאה-אנכיאלוס (Nea Anchialos)). עתה אוכלסה העיר מחדש על־ידי בולגרים ואלו עסקו בכריית גבישי מלח מבריכות המלח שבאזור, מה שהביא לשגשוג מחודש של האזור. בשנת 1934 שונה שמה של העיר לפומוריה, או בתרגום מבולגרית לצד חוף הים.
פומוריה המודרנית לא מסגירה את ההיסטוריה רבת התהפוכות שהתרחשה בשטחה. מרבית המבנים לאורכה נבנו בסגנון סובייטי כעור למדי ולא תמצאו בה הרבה אתרים אותנטיים. עם זאת כדאי לבקר באחת משלוש השלוחות של המוזיאון להיסטוריה העירוני: קודם כל, המוזיאון להיסטוריה בפומוריה  , אחר כך במוזיאון המלח   שמדגיש את חשיבות המלח וכרייתו להתפתחות של העיר ולבסוף האתר המסתורי ביותר - אתר הקבורה התראקי   שממוקם בפאתי העיר ומאפשר הצצה אל מסורות הקבורה של התראקים. מקום נוסף שאתם חייבים לבקר בו הוא אגם פומוריה   המהווה בית גידול ל־215 ציפורים ונקודת עצירה בנתיב נדידת הציפורים בחודשי הסתיו והאביב.
הצילום האווירי של פומוריה לא מסגיר את ההיסטוריה רבת התהפוכות של חצי האי היפה
הצילום האווירי של פומוריה לא מסגיר את ההיסטוריה רבת התהפוכות של חצי האי היפה
צילום: Boby Dimitrov / CC BY-SA 2.0
הצילום האווירי של פומוריה לא מסגיר את ההיסטוריה רבת התהפוכות של חצי האי היפה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת