דלג לתוכן
plane
אתרים
pleven#ed3a8bפלבן

פלבןעיר

Pleven

המוזיאון להיסטוריה בפלבן
המוזיאון להיסטוריה בפלבן
צילום: Todor Bozhinov / CC BY-SA 3.0
למשמע שם העיר הצפונית, נזכרים מרבית אזרחי בולגריה באחד המאורעות ההיסטוריים החשובים שהובילו לעצמאות המדינה - המצור על פלבן. את המצור הוביל הגנרל הרוסי מיכאיל דמיטריוביץ' סקובלב: הוא נמשך לאורך חמישה חודשים וכלל שלושה קרבות, כאשר האחרון שבהם, שנערך ב־11 בספטמבר 1877, הוביל לתבוסת הצבא העות'מאני וסימן את ראשית העצמאות של בולגריה.
שדה הקרב, עליו הובסו הכוחות העות'מאניים, הפך לימים לפארק סקובלב   ובו נחנכה בשנת 1977 אנדרטת פנורמה פלבנסקה אפופיה 1877  , בה מוצגים ציורים פנורמיים באורך 115 מ' הממחישים את הקרבות שהובילו לעצמאות המדינה.
מקום נוסף שהוקדש לזכר הלוחמים שנפלו בקרבות ההיסטוריים הללו הוא מוזוליאום גאורגי הקדוש   שבמרכז פלבן - מבנה ניאו־ביזנטי מרהיב בפינה הדרום־מזרחית של כיכר התחייה  . מדרום לכיכר תמצאו את גן העיר   הנאה ואת המוזיאון המחוזי להיסטוריה  , שם תיוודעו לסיפורה של פלבן וסביבותיה מימי האימפריה הרומית ועד לסוף המאה התשע־עשרה.
בפינה הצפון־מערבית של כיכר התחייה ניצבת הגלריה לאמנות סבטלין רוסב   שפשוט אי־אפשר לפספס. שוכנת במבנה ששימש בתור בית־המרחצאות העירוני, ובתוכו אוסף האמנות של האמן והאספן הבולגרי, סבטלין רוסב, הכולל יצירות של הנודעים באמני בולגריה לצד יצירות פחות מוכרות של אמנים מפורסמים בקנה מידה בינלאומי כגון פבלו פיקאסו ופרנסיסקו דה גויה.
מספר צעדים לכיוון צפון תוביל אתכם אל כיכר החירות   המרכזית, במרכזה אנדרטת אובליסק לזכר השחרור מעול הכיבוש העות'מאני. בצדה המזרחי פועל Mall Pleven   הססגוני, ובקצה הצפוני שלה פועלת מסעדת Kanape   הנפלאה שמציעה ארוחה בולגרית-מזרח־אירופית במחירים שווים לכל כיס.
רחוב Osvobozhdenie יוביל אתכם אל הבית־מוזיאון הצאר המשחרר   המוקדש לאלכסנדר השני. הצאר הרוסי ביקר בבית זה מיד לאחר שחרור העיר, ובשנת 1878 התקבלה החלטה להפכו לבית הנצחה. סביב המוזיאון חצר יפה ומטופחת ובתוכה שובצו תותחים מקוריים ששימשו את החיילים הרוסים בקרבות.
מצפון למוזיאון תמצאו את כיכר ניקולאי הקדוש   ובמרכזה כנסיית ניקולאי הקדוש  , ובתוכה מוסתר מעיני כל אוצר נדיר - אוסף של 68 איקונות וציורי־קיר שיצרו אמני אסכולת סמוקוב, ובראשם דימיטר זוגרף (Dimitar Zograf).
ממש על־יד הכיכר ניצב תיאטרון פלבן   בו אולם הופעות יוקרתי מגווני אדום וזהב - אפשרות מצוינת לחובבי מופעי תרבות או בילוי רומנטי לעת ערב.
מחוץ למרכז העיר הנאה, תוכלו לבקר בשתי כנסיות נוספות שחושפות נדבך היסטורי נוסף בתולדות העיר: אלו הן כנסיית פרסקבה הקדושה וכנסיית השילוש הקדוש.
מדרום לפלבן, מתחלף הנוף העירוני באזור מיוער, מתוכו בולטים צוקי־אבן - זהו פארק קאילוקה   הציורי. כאן מחכים לכם שרידי מבצר סטורגוסיה  , ששימש כתחנת ביניים בדרך רומית עתיקה. בסמוך פועל גן החיות של פלבן  , בו מחכה תוכלו להכיר מקרוב את הדובים החומים של בולגריה.
הכביש המפותל הנמשך לכיוון דרום, עובר על־יד בית־מוזיאון גנרל איוואן וינארוב   המוקדש לתולדות חייו של הגנרל הסובייטי שאחראי על שימור הפארק והגדלת שטחו.
לבסוך תוכלו להגיע אל צוק הפופ  , צוק מרהיב הפונה אל שני אגמים מלאכותיים ומציע נופים בלתי־נשכחים של הפארק. בסמוך פועל מוזיאון היין, מוזיאון ייחודי בו יינות וינטאג' בני מאה שנים המאוכסנים במערה טבעית. המוזיאון ניצב על־יד Villa Kailuka  , מלון בוטיק מופלא בעל בריכת אינסוף פוטוגנית, המציע מגוון פעילויות זוגיות ומשפחתיות באזור.
המוזיאון להיסטוריה בפלבן
המוזיאון להיסטוריה בפלבן
צילום: Todor Bozhinov / CC BY-SA 3.0
המוזיאון להיסטוריה בפלבן
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת