דלג לתוכן
plane
אתרים
midtown-manhattan#ed3a8bמידטאון מנהטן

מידטאון מנהטןמסלול הליכה

Midtown Manhattan

קו הרקיע של ניו יורק
קו הרקיע של ניו יורק
צילום: Ralph Mendoza / CC BY 3.0
ניו יורק היא אמנם עיר עצומה בגודלה, אבל במידטאון מנהטן תוכלו לבקר, בשטח מצומצם יחסית, בכמה מהאתרים שהפכו את ניו יורק לאחת הערים המלהיבות והמסעירות בעולם. באזור, שנחשב למרכז העסקים הגדול ביותר בארצות הברית, מרוכזים כמה מגורדי השחקים שכל כך מזוהים עם העיר, ובראשם בניין אמפייר סטייט ‏ , לצד מבני ציבור אייקוניים שהם פנינים ארכיטקטוניות, כמו ספריית העיר ניו יורק ‏  ותחנת גרנד סנטרל ‏ . בין לבין תמצאו כאן אינספור מקומות לאכול בהם, לעשות קניות וגם לנוח מכל ההמולה. המסלול מתאים למי שמבקרים בפעם הראשונה בניו יורק ורוצים לחוות את העיר המוכרת להם מהסרטים ומתוכניות הטלוויזיה, ומסתיים בכיכר טיימס ‏ , על שלטי הפרסום וההמולה שמאפיינת אותה בכל שעות היום והלילה. מומלץ להתחיל את המסלול בשעות הצהריים המאוחרות, ולהגיע לכיכר טיימס ‏  בשעות הערב, כשכל השלטים מוארים, אבל הוא מהנה בכל שעה של היום. לאורך המסלול מוצעות שלוש תצפיות נהדרות - תוכלו להיעזר במסגרת כדי להחליט איזו מהן לבחור.
‏ המסלול מתחיל בתחנת 47-50 Sts  . בצאתכם מן התחנה תמצאו את עצמם בשדרה השישית, המכונה גם שדרת האמריקות (Ave of the Americas), למרגלות מקבץ גורדי השחקים של מרכז רוקפלר ‏ . פנו ימינה בשדרה, חצו את רחוב 49 מערב במעבר החציה ובצומת הבא פנו ימינה לרחוב 50 מערב. משמאלכם תראו את היכל ההופעות האגדי רדיו סיטי מיוזיק הול ‏  ומיד לאחריו, בכתובת 30 Rockefeller Plaza (שאולי מוכרת לכם מסדרת הטלוויזיה הקומית רוק 30), תוכלו לעלות לאחת התצפיות הטובות בעיר, טופ אוף דה רוק ‏ . כאן תראו ממרומי הקומה השבעים את קו הרקיע של העיר, את סנטרל פארק ואת בניין אמפייר סטייט ‏ .

המשיכו ברחוב 50 מערב עד שתראו מולכם את קתדרלת פטריק הקדוש ‏ , הקתדרלה הנאו גותית הקתולית הגדולה ביותר באמריקה הצפונית ומקום מושבו של הארכיבישוף של ניו יורק. צריחיה של הקתדרלה המרשימה מתנשאים לגובה 100 מ'. פנים הקתדרלה מרשים לא פחות, הודות לעשרות חלונות ויטראז', למזבחות הרבים, לדלתות הברונזה הכבדות וליצירות האמנות שמקשטות את החלל.

הכנסייה ממקומת בפינת השדרה החמישית ואחרי הביקור בה, פנו ימינה ולכו לאורך השדרה המפורסמת, שהפכה לאחד מסמלי העיר. משמאלכם תראו את בית הכלבו היוקרתי Saks Fifth Avenue ‏  ובהמשך הרחוב תגלו עוד חנויות רבות של מותגי אופנה בינלאומיים לצד חנויות מזכרות, תכשיטים וספרים. חצו עוד ארבעה רחובות ואז פנו שמאלה לרחוב 45 מזרח. חלפו על פני שדרת מדיסון (Madison Ave) - רחוב משרדי הפרסום שהונצח בסדרה Mad Man - ועל פני שדרת וָנדֶרבּילט (Vanderbilt ave) ופנו ימינה בשדרת לקסינגטון (Lexington Ave). כעבור זמן קצר תראו מימינכם את הכניסה ל-Grand Central Market  , אליו תוכלו להיכנס כדאי לנשנש משהו לצהריים. תוכלו גם להיכנס אליו בהמשך מתחנת גרנד סנטרל ‏ .
כעבור כארבעים מ', מעברו האחר של הכביש, תראו את בניין קרייזלר ‏ . הבניין , שבו 77 קומות, מתנשא לגובה 319 מ', ובמשך 11 חודשים, בשנים 1930-1931, החזיק בתואר הבניין הגבוה בעולם - עד שהושלמה בנייתו של האמפייר סטייט ‏ . כיום זהו הבניין ה־11 בגובהו בניו יורק. אם תמתחו את הראש למעלה תוכלו להתרשם משבע הקומות האחרונות של המגדל, המעוצבות כצריח, ולהן חלונות משולשים. הודות לעיצובו הייחודי נחשב הבניין אחד מהיפים בניו יורק ואחד מסמלי העיר.
 תוספת: אם תרצו לבקר במטה האומות המאוחדות ‏ , ואינכם חוששים מהליכות ארוכות, פנו שמאלה ברחוב 42 מזרח ולאחר כ־650 מ' תראו את הבניין המרשים, השוכן ממש על גדת האיסט ריבֶר (East River). אם אתם מתכננים לכלול את האתר בטיול, כדאי להקדיש כשעה לסיור המודרך שמתקיים במקום, אליו חשוב להירשם מראש.
אם הרגליים עייפות, תוכלו להחליף את ההליכה בנסיעה קצרה ברכבת התחתית. עלו על הרכבת בתחנת 42 St & Lexington Av & 3 Av   ורדו ממנה בתחנת E 42 St/1 Av  . מטה האומות המאוחדות ‏  נמצא מעבר לכביש. כדי להמשיך במסלול, חזרו באותה דרך.


בפנייה הבאה פנו ימינה לרחוב 42 מזרח. עד מהרה תראו מולכם את הגשר המוביל לתחנת גרנד סנטרל ‏  ומימינכם את הבניין המפואר של התחנה. היכנסו לתוך הבניין והתרשמו מהארכיטקטורה ומהתקרה המצוירת כשמי הלילה.

עם היציאה מתהחנה פנו ימינה והמשיכו בהליכה על רחוב 42 מזרח. במהרה תמצאו את עצמכם למרגלות בניין וואן ואדנרבילט ‏  העשוי פלדה וזכוכית. זהו הבניין הרביעי בגובהו בעיר , הוא מתנשא לגובה 397 מ', וגם בו יש מרפסת תצפית - הגבוהה ביותר שתפגשו במסלול זה. אם לא ביקרתם בטופ אוף דה רוק ‏  ואין בכוונתכם לעלות לראשו של בניין אמפייר סטייט ‏ , עלו למרפסת התצפית הזו.
המשיכו בהליכה על רחוב 42 מזרח, חלפו על פני שדרת מדיסון (Madison Ave) והשדרה החמישית ומיד לאחר מכן תמצאו את עצמכם מול בניין סטפן א. שוורצמן (Stephen A. Schwarzman), הסניף הראשי של ספריית העיר ניו יורק ‏ . אל תסתפקו בהצצה על החזית המרשימה של הבניין מבחוץ, אלא היכנסו לבניין ובקרו באולם הראשי המפואר, אולם הקריאה על שם רוז (Rose Main Reading Room).

ממש מאחורי הספרייה משתרע פארק בראיינט ‏ , בו תוכלו לתת לרגליים לנוח, לצפות בעוברים ושבים וליהנות מקפה ונשנושים באחד מבתי הקפה.
 תוספת: אם אתם רוצים להשקיף על העיר מראשו של אחד הבניינים המפורסמים בעולם, המשיכו לבניין אמפייר סטייט ‏ . מבניין הספרייה צאו לשדרה החמישית, פנו ימינה ולכו עד רחוב 34 מערב, שם תפנו ימינה ותעמדו בתור הארוך שבכניסה לבניין אמפייר סטייט ‏ . בבניין תוכלו להציץ בלובי ולעלות לקומה ה־86 לאחת מהתצפיות הידועות ביותר בעיר. אחרי התצפית, פנו שמאלה ביציאה מהבניין והמשיכו ברחוב 34 מערב. קצת אחרי שתחצו את השדרה השישית תראו מימינכם את כיכר הראלד ‏  ואת בית הכלבו המפורסם Macy's  . אם אתם מבקרים בעיר בחודש שלפני חג המולד, אל תחמיצו את תפאורת החג המושקעת בבית הכלבו;‏ בכל זמן אחר מומלץ להיכנס רק אם אתם חובבי קניות מושבעים. המשיכו ברחוב 34 מערב עד הצומת הבא ופנו ימינה לשדרה השביעית, שתוביל אתכם אל כיכר טיימס ‏ .
אחרי המנוחה בפארק בראיינט, צאו ממנו לרחוב 42 מערב ופנו שמאלה. מעברו האחר של הרחוב תראו את מגדל בנק אוף אמריקה ‏ , המתנשא לגובה 366 מ'. המשיכו עוד כ־320 מ' עד שתגיעו להמולה של כיכר טיימס ‏ . תנו לעצמכם זמן לגלות את הכיכר ואת שלל שלטי החוצות, האורות, האטרקציות והחנויות שבה. אם תחושו מסוחררים או פשוט רעבים, שבו לאכול באחת מהמסעדות או מהברים בכיכר ובסביבתה. אל תשכחו לבקר במשרד הכרטיסים TKTS Times Square  , שם תוכלו להצטייד בכרטיסים מוזלים להצגות של אותו ערב בתיאטראות של ברודווי. ‏

מי התצפית הטובה בעיר?

בעיר שבה נמצאים כמה מגורדי השחקים הגבוהים בעולם, זה לא מפתיע שיש כמה מרפסות תצפית מהן אפשר להשקיף על העיר מלמעלה. במסלול הזה נמצאות שלוש מהתצפיות הטובות בעיר - בניין אמפייר סטייט ‏ , טופ אוף דה רוק ‏  ובניין וואן ואדנרבילט ‏ . איך תדעו באיזו מהן לבחור?
התצפית המפורסמת מכולם היא זו של בניין אמפייר סטייט ‏ . הביקור בבניין נחשב לאחת מהחוויות שאין להחמיץ בניו יורק, ומלבד התצפית היפה שנשקפת ממרומי המגדל, בגובה 381 מ', הבניין ההיסטורי הוא אחד מסמלי העיר ואחד הבניינים המפורסמים בעולם. חסרונו העיקרי בכך שמכאן לא תוכלו להשקיף על בניין אמפייר סטייט ‏ ... בנוסף, כאן תמצאו את התורים הארוכים ביותר וגם מחיר הכרטיס הוא היקר ביותר. התצפית הנשקפת מבניין וואן ואדנרבילט ‏  היא אחת התצפיות המומלצות בעיר - זוהי תצפית של 360 מעלות על מידטאון מנהטן, והיא הקרובה ביותר (ובהתאם מציעה את התצפית הטובה ביותר) לשניים מהבניינים האייקוניים של העיר - בניין אמפייר סטייט ‏  ובניין קרייזלר ‏ . (תצפית טופ אוף דה רוק ‏  מהווה מתחרה ראויה. היא אמנם הנמוכה מבין השלוש, אבל היא מציעה נוף נפלא של הסנטרל פארק ושל מידטאון מנהטן (כולל בניין אמפייר סטייט ‏ ), זולה יותר ועמוסה פחות מן התצפיות האחרות.
קו הרקיע של ניו יורק
קו הרקיע של ניו יורק
צילום: Ralph Mendoza / CC BY 3.0
קו הרקיע של ניו יורק
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת