דלג לתוכן
plane
אתרים
lefkada#ed3a8bלֶפקָדָה

לפקדה

Lefkada Λευκάδα

לֶפְקָדָה
לפקדה
צילום: Zoran Zonde Stojanovski zonde / Unsplash
האי לֶפקָדָה, השייך לקבוצת האיים היוֹנִיים, צמוד ליוון היבשתית מצידה המערבי. שני דברים עיקריים מייחדים אותו משאר איי יוון: האחד, שניתן להגיע אליו ברכב הודות לכביש ולגשר צף המחברים אותו ליבשת, והשני, אופיו האיטלקי במקצת, בין השאר בהשפעת השושלות הוונציאניות ששלטו בו לסירוגין עד לכיבושו על ידי נפוליאון. עקב ה"מגף" של איטליה נמצא ממש מולו בקו אווירי, מעבר לים היוני.
לֶפקָדָה הוא אחד היעדים הפופולריים ביותר ביוון, ולצד חופים יפהפיים ומפרצונים עם מי טורקיז תמצאו בו גם צמחייה עבותה שפחות אופיינית לאיים. בנוסף יש בו מנזרים, מוזיאונים וכפרים בעלי קסם ייחודי על חוף הים או על ההר. בניגוד לאיים אחרים, לא תמצאו כאן מלונות פאר או ריזורטים, אלא בעיקר וילות ובתי נופש להשכרה. יתרון גדול נוסף המושך מבקרים רבים אל האי הוא אופיו הרגוע של הים היוני בהשוואה לים האגאי.
שדה התעופה הקרוב ביותר לאי נמצא בעיר פְּרֶבֶזָה, במרחק כחצי שעת נסיעה.

גולת הכותרת של כל אי יווני היא כמובן החופים. ככלל, רוב החופים הנחשבים ליפים נמצאים בצידו המערבי של האי, אולם המים בצד המזרחי שקטים יותר. יש שיטענו שבצד המערבי תמצאו את החוף הכי יפה בעולם: חוף פּוֹרְטוֹ קָצִיקִי ‏ , או "נמל העזים". עוד חוף מרשים עם מי טורקיז הוא חוף מילוס ‏ , הנגיש באחת משתי דרכים: בסירה מהחוף שבכפר אַגִיוֹס נִיקִיטאס ‏ , או בהליכה של כחצי שעה דרך יער אורנים, שמתחילה בסמוך למלון Odyssey.
בצד המזרחי, הרגוע יותר, תמצאו את חוף מאראבּוּ ‏  שבכפר נִידְרִי ‏ , חוף ידידותי להפליא למשפחות שיכול גם לשמש נקודת יציאה להפלגה של יום שלם. עוד חוף מוסדר המתאים מאוד למשפחות הוא חוף מיקרוֹס יאלוֹס ‏ , הידוע גם בשם "חוף פורוס" בשל קרבתו לכפר בשם זה.

בירתו של האי ועיר הנמל שלו נקראת אף היא לֶפקָדָה ‏  (לֶפקֶס), ונמצאת בקצהו הצפוני, כלומר, ב"כניסה" אליו. המבנה שלה ייחודי: היא מוקפת בתעלה ולגונה, שהיא גם האטרקציה המרכזית של העיר, ולכן כשמביטים במפה נדמה שמישהו הקיף אותה בעיגול. מתוך ה"עיגול" הזה מסתעפות סמטאות במבנה המזכיר שדרה של דג. הטיול בעיר יפגיש אתכם עם סמטאות ציוריות, כיכרות קטנות, בתים מסורתיים ושבילים מרוצפים. יש כאן גם מקומות לינה לרוב, אולם מי שמחפש חוויה אותנטית יותר ימצא אותה באחד הכפרים או העיירות הקטנות, כמו נִידְרִי ‏  שבצד המזרחי, עיירה מלאת חיים, מסעדות וחנויות, וידידותית מאוד למשפחות, עיירת הנמל הציורית סיבוֹטָה ‏  (אל תבלבלו אותה עם העיירה הגדולה באותו שם שבחוף המערבי), או הכפר וָסִילִיקי ‏ , במיקום אסטרטגי בקצה הדרומי - כחצי שעת נסיעה מהחופים היפים הן במערב והן במזרח.

אי הסלבריטאים

לפקדה מוקפת ב-24 איונים. המפורסם שבהם הוא סְקוֹרְפּיוֹס ‏ , המכונה גם "האי של אונאסיס", שהיה בעבר האי הפרטי של המיליארדר היווני אריסטוטלס אונאסיס ואתר חתונתו עם ג'קי קנדי ב־1968. אחרי מותו ומות ילדיו, שגם הם קבורים על האי, ירשה אותו נכדתו של אונאסיס והציעה אותו למכירה. בין המתעניינים היו מדונה, ביל גייטס ואפילו האוליגרך הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ'. הזוכה המאושר היה המיליארדר הרוסי דמיטרי ריבּוֹלוֹבְלֶב, שרכש אותו כמתנת יום הולדת לבתו תמורת סכום צנוע של 113.5 מיליון יורו. אותו ריבּוֹלוֹבְלֶב רכש בעבר גם את אחת מאחוזותיו של דונלד טראמפ ופנטהאוז בלב מנהטן - שתי עסקאות שנמנו בזמנו עם היקרות ביותר בעולם. כיום רשומים באי חמישה תושבים בלבד והוא סגור למבקרים, אבל אם הפרוטה מצויה בכיסכם, אולי תזכו לבקר בו בשנים הקרובות, כשיהפוך לאתר נופש לעשירים בלבד.

לֶפְקָדָה
לֶפְקָדָה
צילום: Zoran Zonde Stojanovski zonde / Unsplash
לֶפְקָדָה
לֶפְקָדָה
לֶפְקָדָה
צילום: Kate Horti / CC BY-SA 4.0
לֶפְקָדָה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת