דלג לתוכן
plane
אתרים
freedom-trail#ed3a8bשביל החירות

שביל החירותמסלול הליכה

Freedom Trail

שביל החירות
שביל החירות
צילום: Nina R / CC BY 2.0
  • כתובתFreedom Trl, Boston, MA, USA
  • משך זמן מומלץ באתר: ארבע שעות
  • מסלול הליכה

  • נקודת מוצאבוסטון קומון ‏ 
  • נקודת סיוםאולם פאניוֹל ‏ 
  • אורך המסלולהמסלול הבסיסי - 1.45 ק"מ, כולל תוספת בנורת' אנד - 2.65 ק"מ, המסלול המלא כולל תוספות - 5 ק"מ
  • איפה אוכליםארוחת בוקר ב-Tatte Bakery & Cafe | Back Bay , כריכים ב-Sam LaGrassa's  
  • ניווט אל שביל החירות
שביל החרות עובר בין 16 אתרים היסטוריים הנמנים עם החשובים ביותר בבוסטון, בהם פארקים, כנסיות, שווקים, בתי קברות, מוזיאונים ובתים היסטוריים. כל אלה יספקו לכם הצצה להיסטוריה של בוסטון ושל המהפכה האמריקאית שהתחילה בעיר. בשנת 1951 העלה העיתונאי המקומי ביל סקופילד את הרעיון להקים את השביל. עיריית בוסטון אימצה את הרעיון והוציאה אותו לפועל עוד באותה שנה. ב־1958 סומן השביל על פני הקרקע בנתיב של לבנים אדומות. אם אינכם בטוחים לאן להמשיך, תוכלו לעקוב אחר הסימון. לצד האתרים שלאורך השביל הוצבו שלטים המתארים אותם.
‏ נקודת המוצא לטיול בשביל היא בוסטון קומון ‏ , הפארק הוותיק בארצות הברית, שההיסטוריה שלו היא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של האומה האמריקאית. אחרי סיור קצר בפארק, חצו רחוב ביקון (Beacon St) ליד האנדרטה לזכר רוברט גולד שו והגדוד ה-54 ‏  ותראו מולכם את בית הנבחרים של מסצ'וסטס ‏ .
מאז 1798 משמש המבנה המפואר עם כיפת הזהב כמשכן הרשות המחוקקת והמבצעת של מדינת מסצ'וסטס. פנים המבנה מרשים גם הוא, עם רצפת שיש וקירות המעוטרים ביצירות אמנות. כדי שתוכלו להתרשם מהארכיטקטורה ולראות את המחוקקים בפעולה, הצטרפו לסיור מודרך. הסיורים החינמיים נמשכים 45 דקות ויוצאים בכל יום בין השעות 10:00-15:30.

לאחר יציאתכם מבית הנבחרים של מסצ'וסטס ‏  חצו שוב את רחוב Beacon ואז המשיכו לרחוב Park, כשהבוסטון קומון ‏  מימינכם. לכו עד קצה הרחוב וכשתגיעו לצומת T, בפינת הרחובות Park ו-Tremont, תראו משמאלכם את כנסיית רחוב פארק ‏ . הכנסייה הוקמה ב-1809 באתר ששימש לפני כן כמחסן התבואה של העיר. בימים עברו היה צריח הכנסייה, שגובהו 66 מ', ציון הדרך הראשון שראו המטיילים שהתקרבו לבוסטון. הסופר הנרי ג'יימס אמר על הכנסייה שהיא "הגוש המעניין ביותר של לבנים וטיט באמריקה".

ביציאה מן הכנסייה פנו שמאלה. מיד תראו משמאלכם את בית הקברות גראנרי ‏ . בית הקברות, אשר יוסד ב-1660, קרוי על שמו של מחסן התבואה ששכן פעם בצמוד. הוא משמש כמקום קבורתם של רבים מחלוצי מלחמת העצמאות. בין היתר קבורים כאן ג'ון הנקוק (מושל מסצ'וסטס הראשון והראשון שחתם על הכרזת העצמאות האמריקאית), סמואל אדמס (ממנהיגי המהפכה האמריקאית ומארגן מסיבת התה של בוסטון), פול רוויר ואחרים.

ביציאה מבית הקברות גראנרי ‏  פנו שמאלה וחצו את רחוב Tretmont במעבר החציה. המשיכו ללכת באותו כיוון וכעבור כ־120 מ', בפינת הרחובות Tremont ו-School, תראו את בית התפילה של המלך ‏ . הקפלה נוסדה ב־1868 ככנסייה האנגליקנית הראשונה של בוסטון. בצמוד נמצא בית הקברות הראשון של בוסטון.

פנו ימינה לרחוב School וכעבור כ־40 מ' תגיעו אל אתר בית הספר הלטיני של בוסטון ‏ . בית הספר, שנוסד ב־23 באפריל 1635 ונחשב בית הספר הציבורי הוותיק ביותר באמריקה, הציע חינוך בחינם לבני משפחות עשירות ועניות. ב־1745 נהרס המבנה כדי לפנות מקום להרחבת בית התפילה של המלך ‏ , ומאז עבר למיקומים שונים בעיר. במקום תוכלו להתרשם מפסלו של בנג'מין פרנקלין, מאדריכלי האומה האמריקנית, שהיה הבוגר המפורסם ביותר של בית הספר. בהמשך הרחוב תראו את חנות הספרים הפינתית הישנה ‏ , הבניין המסחרי העתיק ביותר במרכז בוסטון, שנבנה ב־1718 כביתו של ד"ר תומס קרייז וכבית המרקחת שלו. מאוחר יותר שכנו במבנה כמה חנויות ספרים, ובמאה ה־19 הוא שימש ביתה של הוצאת הספרים הנחשבת "טיקנור אנד פילדס" שהוציאה כותרים אמריקאים ידועים רבים, בהם נשים קטנות ואוהל הדוד תום. כיום שוכן בבית הלבנים האדומות סניף של רשת הגריל המקסיקני Chipotle.

החנות ממוקמת בפינת הרחובות School ו-Washington. חצו את רחוב Washington במעבר החציה ופנו ימינה. במהרה תחלפו על פני בניין אולד סאות' ‏ , בניין משרדים נאה מ־1903, המעוטר בעמודים מפוארים וכרכובים. מיד אחריו תראו משמאלכם את בית הישיבות אולד סאות' ‏ . הבניין שנבנה ב־1729 היה הגדול ביותר בבוסטון הקולוניאלית. הוא שימש לאספות מחאה נגד הפעולות הבריטיות בבוסטון בשנים 1768-1775, אשר הגיעו לשיאן ב־16 בדצמבר 1773, אז כ־5,000 גברים שהתכנסו באולם מחו על מס התה השנוי במחלוקת, אירוע שהסתיים במסיבת התה של בוסטון. עד היום משמש האולם כמקדש לחופש הביטוי, ונערכים בו פורומים ציבוריים, דיונים ומופעים. כמו כן מוצגות במקום תערוכות מתחלפות.

מסיבת התה של בוסטון

בוסטון מילאה תפקיד חשוב במלחמת העצמאות ובמהפכה האמריקאית, ולאורך שביל החירות יש כמה אתרים הקשורים לאנשים ולאירועים שעיצבו את המהפכה. האירוע הבולט מכולם הוא מסיבת התה של בוסטון, אשר אירעה בליל 16 בדצמבר 1773. ביום זה הגיעו לנמל בוסטון שלוש אוניות משא בריטיות של חברת הודו המזרחית כדי לפרוק מטען גדול של תה. בשל מיסי התה הכבדים שגבו הבריטים מתושבי המושבות, מנעו המתנגדים למיסי התה את פריקת ארגזי התה מהאוניות. בתגובה, המושל הבריטי של מסצ'וסטס חייב את המושבה לשלם מיסים על הארגזים שלא נפרקו. בלילה הגיעו רבים ממתנגדי המיסוי לנמל, ובעודם מחופשים לאינדיאנים הם השליכו את מטען התה לים, באחד מהאירועים המכוננים של המהפכה האמריקאית.

ביציאה מבית הישיבות אולד סאות' ‏  פנו ימינה (לכיוון שממנו הגעתם). חזרו קצת על עקבותיכם ואז המשיכו לאורך רחוב Washington, הגדוש חנויות, בתי קפה ומסעדות מזון מהיר, עד שתראו מימינכם את בית הממשל הישן ‏ , המבנה הציבורי העתיק ביותר ששרד בבוסטון. זהו מבנה מאורך של לבנים האדומות, שהוקם בשנת 1713 והיום יש בו מוזיאון עם חדרים תקופתיים ובהם תצוגות אינטראקטיביות ויצירות אמנות. כדי להיכנס למבנה, פנו ימינה, לתוך מעבר להולכי רגל, לפי סימון הלבנים של שביל החירות.
ביציאה מן המוזיאון פנו שמאלה והמשיכו כמה מטרים עד צומת הרחובות State ו-Congress, המקום שבו התרחש טבח בוסטון ‏ . תצורת לבנים המזכירה מדליון מנציחה על המדרכה את האירוע שהתרחש כאן ב־5 במרץ 1770, אז התעמתו אזרחים זועמים עם כוחות הצבא הבריטי, וחמישה מהם נהרגו מירי החיילים.

חצו את רחוב State ואת רחוב Congress במעברי החצייה ופנו שמאלה ברחוב Congress. לאחר כמאה מ' תראו מימינכם את המבנה הציבורי החשוב אולם פאניוֹל ‏ , שם תוכלו להיכנס לאולם שאירח את ישיבת העירייה הראשונה באמריקה.

ביציאה מן האולם פנו ימינה ומיד לאחר מכן שוב ימינה. מאחורי האולם תראו את שוק קווינסי ‏ . השוק המקורה הוא מקום נפלא לאכול בו ארוחת צהריים ולסיים את חלקו הראשון של המסלול בשביל החירות.
 תוספת: אם תרצו להמשיך לטייל על שביל החירות, חזרו לחזית של פאניול הול ‏  והתקדמו צפונה לכיוון מעבר החציה שחוצה את North St, אותו תזהו על פי סימון הלבנים של שביל החירות. חצו את הכביש והתקדמו על רחוב Union. לאחר כ־160 מ' פנו ימינה לרחוב Marshall. לכו ברחוב העתיק ומרוצף האבן המשובץ במסעדות וברים, עד שתגיעו לרחוב Hanover, שם פנו ימינה.
רחוב Hanover הוא הרחוב הראשי של רובע נורת' אנד, המכונה גם איטליה הקטנה. אחרי שתחצו את הצומת של רחוב Hanover ורחוב Cross תוכלו להבחין בפיצריות, במסעדות ובקונדיטוריות האיטלקיות האופייניות לרחוב. ברחוב Richmond פנו ימינה ולאחר מכן, בפנייה הראשונה, פנו שמאלה לרחוב North ולכו בו עד שתראו משמאלכם את בית פול רוויר ‏ , אותו תזהו על פי קורות העץ הארוכות מהן הוא בנוי.
המשיכו בהליכה על רחוב North תוך שאתם מתרשמים מהארכיטקטורה הטיפוסית לנורת' אנד, ובפנייה הראשונה פנו שמאלה לרחוב Prince. בפניה הבאה פנו ימינה ברחוב Hanover ולכו בו כ־100 מ'. אחרי שתחלפו על פני רחוב Tilestone, לכו עוד כשלושים מ' ואז תראו משמאלכם שדרת עצים קטנה ומרוצפת לבנים, עם הסימון של שביל החירות. היכנסו אליה, חלפו על פני פסל פול רוויר ‏  ועל פני מזרקה קטנה ‏ .
כשתצאו משדרת העצים תראו מולכם את כנסיית נורת' הישנה ‏ , הכנסייה העתיקה ביותר בבוסטון, שהוקמה בשנת 1723 וממנה יצא פול רוויר לרכיבת החצות שלו. היכנסו למתחם הכנסייה דרך השער האחורי, עקפו אותה והיכנסו אליה מהכניסה הראשית שברחוב סֵיילֶם (Salem). בפנים תוכלו להתרשם מעוגב הכנסייה מ-1759 ומהמלאכים שמקיפים אותו, ואם תרצו תוכלו להצטרף גם לסיור מודרך בקריפטה.

צאו מהכנסייה, חצו את רחוב Salem והיכנסו לרחוב Hull. לכו ברחוב הרצוף מבני לבנים אדומות עד שתראו מימינכם את הגדר של בית הקברות גבעת קוּפּ ‏ . עוד כמה מטרים יביאו אתכם לכניסה של בית הקברות, שם נטמנו סוחרים, אמנים ובעלי מלאכה שהתגוררו בנורת' אנד.

 תוספת: אם עוד לא התעייפתם, תוכלו להמשיך לשני האתרים האחרונים והמרוחקים יותר של שביל החירות. ביציאה מבית הקברות, פנו ימינה והמשיכו לפי הסימון של שביל החירות עד לצומת T. פנו שמאלה לרחוב Commercial וחצו לעברו האחר של הרחוב. מימינכם תראו חטיבת ביניים ומגרשי ספורט. מיד אחרי מגרש הטניס חצו את רחוב Washington והמשיכו בהליכה על Causeway. בפניה הראשונה פנו ימינה אל Lovejoy Wharf. משמאלכם תראו את היכל הספורט TD Garden ‏ . המשיכו ברחוב, החוצה את הנהר בגשר להולכי רגל (משמאלכם תראו את גשר המיתרים, המיועד למכוניות).
הגשר יבא אתכם אל פארק פול רוויר ‏ , פארק קטן שמשתרע לאורך נהר צ'ארלס ובו מדשאה אליפטית גדולה ומגרש משחקים לילדים. לכו בשביל שמימין למדשאה עד השדרה החוצה את הפארק, ושם פנו ימינה ועברו מתחת לגשר. השדרה הופכת לדרך Constitution, המשובצת בתי לבנים אדומות. לכו לאורכה עד שתראו מימינכם שער המשולט U.S.S. Constitution ומאחוריו את תרניה של הספינה קונסטיטושן ‏ , אניית המלחמה התלת תורנית המפורסמת ביותר בתולדות הצי האמריקאי.

אחרי הביקור בספינה שובו לדרך Constitution, פנו ימינה והמשיכו עד המפגש עם רחוב Chelsea. חצו אותו במעבר החצייה, עברו מתחת לגשר, היכנסו לרחוב Chestnut ובפנייה הראשונה פנו שמאלה לרחוב Adams. חלפו על פני גינה קטנה ובה אנדרטת החיילים ‏ , בה מונצחים שמות החיילים שנפלו בקרב בנקר היל (Bunker Hill), ולאחריה פנו קלות ימינה לרחוב Winthorp, רחוב נעים ומוצל עם בתים אלגנטיים. המשיכו לאורכו עד שתראו מימין את האתר האחרון בשביל, אנדרטת בנקר היל ‏ , שהוקמה בשנת 1843 כדי להנציח את הקרב שהתחולל כאן ב־1775, במסגרת מלחמת העצמאות האמריקנית. האנדרטה היא אובליסק מאבן גרניט בגובה 67 מ', שמעברו האחד ניצב פסל של קולונל ויליאם פרסקוט, ממפקדי הכוח האמריקאי בקרב, ומעברו האחר יש מבנה ובו דיורמה של זירת הקרב. לפני שתמשיכו את הטיול שלכם בבוסטון, כדאי לנוח מההליכה הארוכה באחד הספסלים שבמדשאות מסביב.
שביל החירות
שביל החירות
צילום: Nina R / CC BY 2.0
שביל החירות
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת