דלג לתוכן
plane
אתרים
burgas#ed3a8bבורגס

בורגסעיר נמל

Burgas

רגעים קטנים של אושר בבורגס
רגעים קטנים של אושר בבורגס
צילום: Evgeni Dinev / CC BY 2.0
בורגס, העיר הרביעית בגודלה בבולגריה, ובעלת הנמל הימי החשוב ביותר במדינה, נתפסת בעיני רבים כאחותה הקטנה והפחות אטרקטיבית של ורנה. יש העוברים דרכה רק בדרך אל ומנמל התעופה, בעוד את החופשה הם בוחרים להקדיש לאחד מאתרי הנופש המפורסמים באזור, ויש שדווקא נשארים בשטחי העיר, אך לא יוצאים מתחומי מלונות ההכל־כלול. וחבל. בורגס היא הרבה יותר מעיר מעבר או עיר נופש אפרורית - מרכז העיר שלה צבעוני ותוסס, הפארקים שלה מקסימים והסצנה הקולינרית שלה פורחת משנה לשנה. בורגס משלבת בין חופשה לחופי הים השחור לבין מרכז עירוני יפה עם אנדרטאות היסטוריות, מוזיאונים חביבים וחנויות בהן תוכלו למצוא שלל מציאות.
סיפורה ההיסטורי של בורגס פחות מעניין מזה של הערים השכנות - נסבר וסוזופול, אך גם היא ידעה לא מעט חילופי שלטון. ממצאים ארכאולוגיים מצביעים על התיישבות קדומה באזור כבר בתקופת הברונזה. במאה הרביעית לפני הספירה הקימו כאן התראקים את יישוב הקבע אקווה קאלידה (Akva Kalide) שנבנה סביב אתר מרחצאות טבעי. בימי האימפריה הרומית הוקמה בסמוך לבורגס העיר דבלטוס (Develtos), וזו נחרבה על־ידי הגותים במאה הרביעית לספירה. בימיי־הביניים הוקם מבצר פורוס שבכף פורוס, ובסוף המאה הארבע־עשרה נפל לידי האימפריה העות'מאנית. בימי הכיבוש התורכי שגשגה בורגס והפכה לעיר נמל חשובה לחופי הים השחור. לאחר שחרורה של העיר בשלהי המאה התשע־עשרה, הפכה בורגס למרכז תעשייתי וכלכלי חשוב בבולגריה, בעיקר לאחר סלילת מסילת הרכבת שחיברה את העיר לפלובדיב שבמרכז המדינה. הצמיחה המהירה של עיר הנמל הגיעה לסיום בימי השלטון הקומוניסטי - אז הולאמו כל המפעלים ובתי־העסקים בעיר, ואלו פשטו רגל במהרה. השכונות החדשות בעיר נבנו בסגנון סובייטי אפרורי נעדר האופי ההיסטורי של האזור. את השגשוג המחודש של העיר אפשר לייחס לראשית המאה העשרים, כאשר בורגס חזרה לשמש עיר נמל חשובה, רבים ממבניה עברו עבודות שיפוץ ושחזור והמרכז העירוני משקף את אופייה האמיתי.

טרור בבורגס

נקודה אפלה בהיסטוריה של העיר, הקשורה קשר הדוק לישראל, היא פיגוע ההתאבדות באוטובוס התיירים הישראלי שאירע בנמל התעופה של בורגס   ב־18 ביולי 2012. את האוטובוס שהיה אמור להסיע 42 ישראלים לבתי־המלון בעיר, פוצץ מחבל מתאבד, וכתוצאה נהרגו שישה בני־אדם (נהג האוטובוס, מוסטפא קוסוב ז"ל, וחמישה ישראלים: אמיר מנשה ז"ל, איציק קולנגי ז"ל, כוכבה שריקי ז"ל, מאור הרוש ז"ל ואליאור פרייס ז"ל). בפיגוע נפצעו 34 ישראלים בדרגות פציעה שונות. אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע הקטלני, אך מידע מודיעיני הצביע על שיתוף פעולה בין ארגון חיזבאללה לבין איראן.
פיגוע ההתאבדות אמנם צינן לתקופה קצרה את אהבת הקהל הישראלי לבורגס וערי החוף הבולגריות, אך מהר מאוד חזרה התיירות הישראלית לפרוח באזור הים השחור.

בורגס של העשור השלישי במאה העשרים ואחת היא עיר מודרנית ומקסימה המציעה למבקריה שלל אתרים ואטרקציות: החל ממרכז העיר המעניין, עבור בגן הימי של בורגס   הפסטורלי וחוף בורגס   המספק שקיעות וזריחות פוטוגניות, וכלה באתרי טבע מרשימים דוגמת האגם הוורוד שבאגם אטנסובסקו   ושמורת הטבע פודה המציעה תצפית נדירה לנדידת הציפורים.
גם מוסדות תרבות מצוינים פזורים ברחבי העיר ובראשם בית האופרה   העירוני, הכנסיות ההיסטוריות המרתקות משובצות בין בניינים מודרניים ובצדי הרחובות המרכזיים פועלים מאות מסעדות, בתי־קפה, ברים ומועדונים שהופכים כל חופשה להרבה יותר טעימה, קצבית ומהנה!
רגעים קטנים של אושר בבורגס
רגעים קטנים של אושר בבורגס
צילום: Evgeni Dinev / CC BY 2.0
רגעים קטנים של אושר בבורגס
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת