דלג לתוכן
plane
דברי ימי העולם

בשלהי המאה שעברה יצא עיתונאי ישראלי צעיר למסע של שנה באסיה. בעת שרעיו לטיול נהנו משאיפת גנג'ה, נאנק הוא תחת הררי נייר מוכתמים בדיו ובעסיס אננס. כשנה לאחר שובו לישראל, החזיק אֹהד שרב בידיו את כתב היד של מדריך המזרח הרחוק. משהוחלט להוציא את הספר בהוצאה עצמאית, לא נותר אלא לבחור שם יפה לקשט בו את העטיפה, ואם אפשר - כזה המורכב משני שמות משפחה, עדיף מרקס וספנסר. הראשון צריך היה להיות מכובד וותיק; מישהו שעבד עם גוטנברג על מכונת הדפוס הראשונה, ולאחר מכן צבר את הונו בהוצאה לאור של אנציקלופדיות ולקסיקונים רפואיים. השני צריך היה להיות עברי וצעיר; אדם שיזניק את העסק אל המאה העשרים ואחת, אבל לא יתבייש לקחת תרמיל ולנסוע לנפאל. מתוך מדריך הטלפונים של איזור חיוג תל אביב הורכבו שני טורים של שמות, ואחרי כמה נסיונות זיווג נבחר הצמד שטיינהרט־קציר. השנה היתה 1990.

שנים חלפו. שטיינהרט וקציר ראו ברכה בעמלם, הוציאו את המהדורה העברית של מדריכי Lonely Planet ו-Eyewitness, ולא משכו ידם מעסקי אימפּוֹרט של מפות ומדריכים מארצות הים. העתיד נראה מבטיח, אך הופעת האינטרנט קלעה את החברה למשבר: מאחר שאף אחד לא הצליח לאיית steinhartkatzir.co.il, נוצר צורך בשם מותג קצר וקליט לפעילות התיירות של החברה. כך נברא  העולם.

בתוך כך, הוסיף שרב למשוך בחוטים מאחורי הקלעים, מה שאיפשר לו לטייל בחו"ל באלמוניות מבורכת, בלי שהמוני הקוראים יעצרו אותו בפיאצה נאבוֹנָה, ויבקשו שישרטט להם מסלול נהיגה מומלץ לקרוואן בונציה. הכל התנהל על מי מנוחות, עד שהפציע עידן הפייסבוק ושיגע את העולם. שטיינהרט וקציר, בהיותם דמויות וירטואליות, התקשו להשתלב בסצנה החדשה. שטיינהרט לא קיבל את קוד האימות לטלפון הנייד הדמיוני שלו, וקציר נשאר המנוי היחיד בפייסבוק עם אפס חברים, אפס שיתופים וחוב של 100 דולר בפוקר. ברוח הזמן פתח שרב בלוג, העלה תמונה של מגדל אייפל בשקיעה לאינסטגרם, וקיבל צונאמי של לייקים (שלושתם מאחותו, במסגרת תפקידה כמנהלת תחום הדיגיטל בחברה). מסונוור מההצלחה, נעתר שרב לבקשת שטיינהרט ששמו (ושם אחותו) יופיע גם על נייר המכתבים של החברה. מטעמי חיסכון (והגבלת תווים בטוויטר) הודח קציר ממועצת המנהלים, ושם החברה הוחלף לשטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ. והעולם כמנהגו נוהג.

רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת