דלג לתוכן
plane
מאמרים

טירול עם ילדים

- 20/06/2015 מאת: רונן אלטמן-קידר -

האלפים של אוסטריה ידועים בנופיהם ובאתרי הסקי הפזורים בהם, אבל יש גם הרבה מה לעשות באזור טירול עם ילדים - משבילים בטבע עד מגלשות הרים וממכרות עמוקים עד דאונים מרחפים. תיאור מפורט ומלא יותר מופיע במסגרת המסלול 'האלפים של אוסטריה למשפחות', בעמ' 66-97 של מדריך אוסטריה: טירול וזלצבורג.

אחת האטרקציות המרשימות למי שמטיילים במערב טירול עם ילדים היא נקיק הרוחות של לויטאש (Leutascher Geisterklamm), ערוץ צר שבגובה רב מעליו נמתח שביל-מתכת מפותל שלאורכו מגוון הפעלות לילדים. רוב הסיכויים שהילדים ירוצו קדימה והמבוגרים יציצו למטה בבהלה. באותו אזור יש גם פארק חבלים מוצלח.

נקיק הרוחות של לויטאש

נקיק הרוחות של לויטאש
צילום: רונן אלטמן קידר / ©



מעדיפים להיות בתנועה? בכל רחבי טירול מוצעות למשפחות עם ילדים אטרקציות הקשורות לכלי רכב מכל המינים. במגלשת ההרים של הוך=אימסט (Hoch-Imst) במערב טירול, אולי הארוכה ביותר מסוגה בעולם, גולשים ילדים ומבוגרים גולשים לאורך שלושה וחצי ק"מ של פיתולים מסמרי שיער, במושבים אישיים המאפשרים לשלוט על המהירות ולגלוש בקצב המתאים לכם. הגלישה מותרת מגיל שלוש בליווי מבוגר ומגיל שמונה לבד.
באזור אגם אָכֶן (Achensee) שבמרכז טירול, לעומת זאת, תוכלו לנסוע ברכבת קיטור עתיקה, וגם לשוט בספינת קיטור לרוחב האגם; אבל האטרקציה הגדולה ביותר (לילדים מגיל עשר ומגובה 130 ס"מ) היא האיירופאן (Airrofan) - שילוב של דאון ואומגה שמאפשר לגלוש מן ההרים אל האגם הכחול.

גולשים באוויר באיירופאן

גולשים באוויר באיירופאן
צילום: Hans Zloklikovits/Rofan Bergbahn / ©



טירול עשירה בפארקי שעשועים לילדים, רובם באזורים המשמשים בחורף לסקי. מתוך המבחר העצום מומלצים פארק המים ורגל (Wörgler Wasserwelt), ובו מגוון רחב של מגלשות-מים ושעשועים לילדים קטנים וגדולים _(כולל מגלשה מהירה במיוחד לאוהבי האקשן), ופארק מי המכשפה (Hexenwasser Söll) המבוסס על אגדה מקומית ומתאים לילדים קטנים יותר.

עולם המים של ורגל

עולם המים של ורגל
צילום: Woergler Wasserwelt / ©



עם זאת, הביקור בחבל טירול עם ילדים לא חייב לשעמם את המבוגרים - יש באזור מספיק אטרקציות שיציתו את הדמיון לכל המשפחה. המגדלים הדרמטיים של מצודת קופשטיין (Kufstein)ילהיבו ילדים שאוהבים לשחק באבירים (בעוד המבוגרים מתפעלים מהנוף); במכרה הכסף של שוואץ (Silberbergwerk Schwaz) ילמדו כולם על חייהם הקשים של הכורים והילדים ייהנו מהנסיעה המהירה בקרוניות אל מעמקי האדמה; ובעולמות הבדולח של סווארובסקי (Swarowski Kristallwelten)יתהלכן הילדים בפליאה בקליידוסקופ הססגוני וכולם יתרשמו ממשחקי האור בזכוכית.

אורות וצבעים בעולמות הבדולח

אורות וצבעים בעולמות הבדולח
צילום: רונן אלטמן קידר / ©



פרטים על כל האתרים לעיל, ורבים אחרים, מופיעים בדפיו של מדריך אוסטריה: טירול וזלצבורג, שיצא ב-2014 בסדרת 'הטיול כבר בפנים'.
רוצים לקרוא עוד על טירול?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת