דלג לתוכן
plane
מאמרים

עתיד המפות המודפסות

- 15/06/2015 מאת: ג׳ק ג׳ויס -

'המהפכה' האלקטרונית כבר כאן ומתפשטת בקרבנו מזה עשור או יותר, אך הביקוש למפות מודפסות חזק כתמיד.

תגיות נושא:
חנות של הוצאת המפות הקנדית ITMB

חנות של הוצאת המפות הקנדית ITMB
צילום: ITMB / CC BY-SA 3.0


תמיד מתסכל אותי לשמוע שכבר אף אחד לא צריך מפות מודפסות כי 'הכל מקוון'. דברים רבים אכן מקוונים, וחשיבותן של המפות האלקטרוניות הולכת וגוברת בעיקר כשצריך לחפש כתובת מסוימת או את המסלול הקצר ביותר בין שני מקומות יישוב. אך, הדבר נכון לאותם אזורים בעולם ששפר גורלם וזכו להיכלל בהגדרה 'מפותחים'. רוב העולם עדיין ממתין לתשומת לבה של גוגל, לקביעת נקודות ציון (נ.צ.) ולמיפוי אלקטרוני. נסו למצוא נקודות ציון במלאווי, בפיג'י או בגרֶנָדָה - הן לא קיימות (או במקרה שכן, הן לא מופיעות באף מכשיר ניווט לווייני שראיתי עד כה). אבל אני חושב שאין צורך לבחור בין מפה מודפסת לאלקטרונית - שתיהן חשובות מאוד. מטיילים לא ישושו לצאת לטיול ברגל ביום א' אחר הצהריים כשהם נסחבים עם מחשב נייד או אפילו אייפד. אף מטייל בר-דעת לא ישוטט בין השוקים והסמטאות של איסטנבול כשבידו אייפון מהודר או מכשיר ניווט אחר - שכן יש סיכון גבוה שישדדו אותו או גרוע מכך.

מחכים לגוגל

מחכים לגוגל
צילום: Kowloonese / Public Domain


מעל לכל, מפות נייר מתפקדות בצורה שמפות אלקטרוניות לעולם לא יוכלו להשתוות לה. הן לעולם לא יוצאות מכלל שימוש, הסוללה לא נגמרת, והתקשורת הלוויינית לא נעלמת או מתנתקת. הן לא יישברו אם יפלו לכם מהידיים, וימשיכו לתפקד גם אם תפילו אותן בטעות לאגם. ניתן לקפלן, והן פעמים רבות חסינות מים כך שיוכלו לשמש גם כמטרייה (נסו לעשות את זה עם אייפד). מה שהכי חשוב בעיני הוא שמפות נייר מספקות מידע על מרחקים באופן קל להבנה שמפות אלקטרוניות מתקשות לספק. נסו להשתמש במכשיר ניווט לווייני כדי לחפש את הדרך הטובה ביותר מלימה אל מאצ'וּ פּיצ'וּ דרך אָרֶקיפָּה!
ב-ITMB אנו מתמחים ביעדים אקזוטיים שאנשים מבקרים בהם לזמן לא רב, ובהם מפות נייר מספקות מידע חיוני במחיר חסכוני ובאריזה נוחה. אם אדם מתכנן לנסוע לאנטארקטיקה, לדוגמה, סביר שזו תהיה חוויה של פעם בחיים. מדוע לטרוח או להתאמץ להוריד מידע מהאינטרנט אם ניתן לקנות מפה מוכנה ומזומנה מחברת ITMB? בכל מקרה, אין גישה לאינטרנט באנטארקטיקה (אני תוהה מדוע?). למעשה, עבור רוב האנשים, טיול לבאלי, או לאלסקה, או לפרו, הוא כנראה גם חוויה של פעם בחיים. אז למה להוריד חלופה יקרה למכשיר הניווט הלווייני מחברת גרמין לטיול של שבועיים, כשיש מפות נייר מצויינות וזולות בהרבה?

מפת אלסקה של ITM

מפת אלסקה של ITM


מפות מודפסות נמכרות כי הן מצרך מתקבל על הדעת. אף אחד לא יצליח לשכנע בכך את מפתחי המוצר של גוגל או אף את רוב החברות שחברות כרגע בארגון ענף המפות העולמי (IMIA; International Map Industry Association), אך מפות מודפסות נמכרות דרך קבע, כיוון שהן לא יקרות, קלות לשימוש, נוחות, ונשארות כמזכרת לאחר הטיול - וזה בעיני מתקבל על הדעת.
המהפכה האלקטרונית כבר כאן ומתפשטת בקרבנו מזה עשור או יותר, והביקוש למפות נייר חזק כתמיד. שאלו כל אחד בתחום - מוציאים לאור כמו Ordnance Survey הבריטית, Rand McNally האמריקנית ו-GMJ או ITMB הקנדיות; מפיצים כמו GeoCenter, Craenen או שטיינהרט בישראל; חברות מסחריות כמו אמזון, ברנס אנד נובל, MapFox, או חנויות המתמחות בנסיעות. נכון, תחום המפות משתנה כדי להתאים עצמו לצרכי השוק החדשים, ומוציאים לאור שלא ישכילו להסתגל למציאות השוק החדשה עתידים להיכשל. אני סבור שעסקי המפות המודפסות במצב טוב, ומאוד מודה על כך, ואני חושב שמפות נייר יישארו כאן מאותן סיבות שעדיין ממשיכים להוציא לאור רומנים בכריכה רכה. אנשים אוהבים אותם. הביקוש גבוה ויציב. אני מופתע תמיד לראות את מספר המפות של ITMB היוצאות לאור מדי חודש, וכיצד אוזלים העותקים במהרה עוד לפני שהספקנו להשלים את תהליך העדכון למהדורה הבאה.

הכותב הוא הבעלים של ITMB, הוצאת המפות הקנדית - International Travel Maps and Books.
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת