דלג לתוכן
plane
מאמרים

עד גיל 21 תגיעו לירח, או לנמל החלל ספייספורט אמריקה

- 30/07/2015 מאת מערכת העולם -

בלב ניו מקסיקו שוכן ספייספורט אמריקה, נמל החלל המסחרי הראשון בעולם. חלליות אמנם אינן ממריאות מכאן עדיין, אך המתעניינים בחלל ובטכנולוגיה יכולים כבר לבקר.

תגיות נושא:
ביוני 2015 נפתח למבקרים ספייספורט אמריקה, נמל החלל המסחרי הראשון בעולם. הביקור כאן הוא חוויה ייחודית - זהו נמל החלל היחיד בעולם הפתוח למבקרים.
ספייספורט אמריקה הוא הנמל הראשון בעולם שנבנה במיוחד עבור טיסות מסחריות לחלל, במטרה להפוך את התחבורה לחלל נגישה כמו תחבורה אווירית כיום. בעוד מספר שנים צפויות להמריא מכאן החלליות הראשונות של חברת וירג'ן גלקטיק; 700 איש כבר קנו כרטיסי טיסה.

הדמיה של הטרמינל בספייספורט אמריקה

הדמיה של הטרמינל בספייספורט אמריקה
צילום: Ricardo Ricote Rodríguez / CC BY 2.0


עד שהחלליות יתחילו להמריא, תוכלו להצטרף לסיור מודרך באתר. הסיור יוצא ממרכז המבקרים בעיירה בעלת השם המשונה טרוּת' אוּר קוֹנסיקוֶונסֶס (Truth or Consequences, 'אמת או השלכות'), המרוחקת 48 ק"מ מספייספורט אמריקה. מרכז המבקרים הוא מבנה חימר מסורתי בנוסח ניו מקסיקו, המהווה ניגוד נהדר לנמל החלל העתידני. באוטובוס שיסיע אתכם אל הנמל מוקרנת מצגת המוקדשת לתולדות האזור: מעידן האינדיאנים והחלוצים הספרדים ועד חלוצי החלל של דור העתיד. מחלונות האוטובוס נשקף נוף מדברי יפהפה ובתולי.

נמל החלל ספייספורט אמריקה על רקע המדבר

נמל החלל ספייספורט אמריקה על רקע המדבר
צילום: Barbara Brannon / CC BY 2.0


עם הגיעכם לנמל תצאו לסיור שכולל שימוש בסימולטור ייחודי של אסטרונאוטים, צפייה בתערוכה, מפגש עם חברי הצוות, ביקור בטרמינל המתהדר באדריכלות ייחודית, הליכה לאורך מסלול ההמראה והתרשמות מכתריסר מוצגים ומשחקים אינטראקטיביים בנושא חלל. הסיור נמשך כארבע שעות, וחובה להרשם אליו 24 שעות מראש לכל הפחות.

הטרמינל המתהדר באדריכלות ייחודית

הטרמינל המתהדר באדריכלות ייחודית
צילום: Land Rover MENA / CC BY 2.0


לידיעת התיירים: ניתן לבקר בספייספורט אמריקה במסגרת סיור מודרך בלבד; הסיור כולל נסיעה באוטובוס אל נמל החלל ובחזרה. שימו לב: אין לנסוע לספייספורט אמריקה בכוחות עצמכם; הכניסה לכלי רכב פרטיים אסורה. הנמל שוכן במיקום מבודד בלב המדבר, ואין תחנות דלק, בתי שימוש ומתקנים אחרים בדרך אליו. הקליטה הסלולרית משובשת או לא קיימת כלל.


מקורות: אשלי וינצ'סטר, ניו יורק טיימס;
ספייספורט אמריקה
רוצים לקרוא עוד על ניו מקסיקו?
רוצים לקרוא עוד על ארצות הברית?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת