דלג לתוכן
plane
מאמרים

הֶלסינגֶר מחדשת את פניה

- 09/08/2015 מאת מערכת העולם -

עיר הנמל המקסימה (Helsingør) בדנמרק היתה ידועה במשך שנים בעיקר בזכות קרוֹנסבּוֹרג סלוֹט, הלא היא טירת אֶלסינוֹר, ביתו של המלט. עם זאת, בתקופה האחרונה יש לה הרבה יותר מה להציע לתיירים.

במשך מאות שנים היתה הֶלסינגֶר, המוכרת גם בשם אֶלסינוֹר (Elsinore), עיר נמל חשובה, אך בשנות ה-80 קרסה תעשיית בניית הספינות, ובעקבות כך ירדה קרנה של העיר ואזור הנמל הוזנח. בשנים אלה התפרנסה העיר בעיקר מתיירים שוודיים, שחצו את המיצר כדי להצטייד באלכוהול זול יותר. עם זאת, בחמש השנים האחרונות נמצאת העיר בתנופת פיתוח, ונהנית מפריחה תיירותית. בנוסף לטירה המפורסמת, ניתן גם לבקר במוזיאון ימי חדש ומרהיב, ליהנות מאמנות חוצות ולהשתתף בפסטיבלי תרבות.

לאורך הרציף תוכלו להתרשם ממספר מיצבים של אמנות חוצות, כמו דג ענקי שנבנה מחלקי פסולת שנשטפו מהים, כמו מזלפים, מייבשי כלים, כלי גינה וצעצועים. בקרבת מקום תראו פסל נוצץ מפלדת אל-חלד, בדמותו של עלם צעיר שיושב על סלע ומשקיף לים. זהו האן (בדנית 'הוא'), המקבילה הגברית לפסל בת הים הקטנה בקופנהגן. הפסל הוצב כאן ב-2012 על-ידי הצמד הדני/נורבגי אלמגרין ודראגסט, אמנים בני זמננו המפורסמים במיצבי אמנות בינלאומיים (ופרובוקטיביים לעתים).

האן,

האן, 'בן הים הקטן' של הֶלסינגֶר
צילום: Per-Olof Forsberg / CC BY 2.0


בנמל תוכלו לבקר גם במוזיאון הימי החדש (M/S Museet for Søfart), שנחנך ב-2013. המוזיאון התת-קרקעי נבנה בתוך מבדוק יבש וסביבו. כדאי לבקר כאן הן בזכות התכנון היצירתי והן בגלל תצוגות המולטימדיה המחכימות, המתחקות אחר ההיסטוריה והתרבות הימית של דנמרק. בחנות הקעקועים הישנה תוכלו 'לקעקע' על היד (עם עט מזמזם) קעקועים של מלחים. אולם נוסף מוקדש לסָפּנות בינלאומית, ומצויד במסופי מחשבים ובמפות ענקיות של נתיבי סחר ימיים; כאן תצטרכו להשיט מכולה באוקיינוס ולהביאה ליעדה ללא תקלות.

מתוך התצוגה של המוזיאון הימי

מתוך התצוגה של המוזיאון הימי
צילום: Guillaume Baviere / CC BY-SA 2.0


הֶלסינגֶר מתהדרת במספר פסטיבלים נהדרים:
פסטיבל שייקספיר הוותיק (Hamletscenen; hamletscenen.dk) מתקיים באמצע אוגוסט בטירה. הוא כולל קונצרטים, סרטים ומחזות, ובהם, כמובן, הפקה של 'המלט'.
עם בוא הסתיו תוכלו ליהנות מהופעות בפאבים המסורתיים, במסגרת פסטיבל קנָייפֶּה (knejpe-festival.dk). הפסטיבל החדש מוקדש למוסיקת ימאים ולמוסיקת עולם, ומעלה על נס את עברה של הֶלסינגֶר כעיר נמל בינלאומית.
פסטיבל חדש נוסף, המתקיים באביב, מוקדש דווקא לעתיד; פסטיבל המולטימידה קליק (clickfestival.dk) חוקר את הקשר בין אמנות, מדע וטכנולוגיה.

קרוֹנבּוֹרג סלוֹט

קרוֹנבּוֹרג סלוֹט
צילום: Fiskfisk / Public Domain


לסיום, אי אפשר לבקר בהֶלסינגֶר בלי לראות את קרוֹנסבּוֹרג סלוֹט (Kronborg Slot) הרנסאנסית, אתר מורשת עולם של אונסק"ו. הטירה המרשימה היא אתר חובה לכל מעריץ של שייקספיר: כאן התרחשה עלילת המחזה 'המלט', הנחשב לאחת היצירות הספרותיות החשובות שנכתבו אי פעם.
כדאי להצטרף לסיור בהדרכתו של שחקן בתלבושת תקופתית, שיוביל אתכם בין החדרים תוך הצגת סצינות מ'המלט' ומתן הסברים ורקע למחזה.
2016 היא שנה מומלצת במיוחד לביקור בטירה: לכבוד יובל ה-400 למותו של שייקספיר מתוכנן פסטיבל שייקספיר להתארך לשלושה שבועות, החל מהאחד באוגוסט 2016. הפסטיבל צפוי להיות גדול ומקיף במיוחד, ויכלול מחזות, סרטים וקונצרטים.


מקור: סת' שרווד, ניו יורק טיימס
רוצים לקרוא עוד על דנמרק?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • גארדלנד | כרטיסים21/04/2024

    כל מה שרציתם לשאול על כרטיסי כניסה לגארדלנד. האם להזמין מראש? היכן הכי זול לרכוש? האם יש כרטיס עוקף תורים? [קראו עוד]

  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת