דלג לתוכן
plane
מאמרים

ליסבון עם ילדים

- 16/06/2015 מאת מערכת העולם -

נסיעה בחשמלית צהובה אל טירה עתיקה בראש גבעה, ביקור באקוואריום מהגדולים באירופה, גלישת גלים לחופי האוקיינוס האטלנטי, צפייה במשחק כדורגל של בנפיקה או ספורטינג - בליסבון יש שילוב נפלא של מזג-אוויר נוח, אוכל טעים, מוקדי-עניין רבים ומהנים לילדים וזהו יעד בטוח לטיול משפחות עם ילדים בכל הגילים. עוד על ליסבון במדריך פורטוגל של לונלי פלנט (עמ' 58-121).

הטיילת והרכבל שבפארקֶה דאש נאסוֹיש

הטיילת והרכבל שבפארקֶה דאש נאסוֹיש
צילום: António M.L. Cabral / CC BY 2.5


אלה רק כמה מאפשרויות הרבות לבילוי עם ילדים בליסבון:

פארקֶה דאש נאסוֹיש (Parque das Nacoes) המרשים המשתרע בצפון-מזרח העיר לגדת שפך נהר טֶז'וּ, הוקם לכבוד תערוכת אקספו 98', ובתחומו נמצאים מרינה, טיילת וגנים לגדת הנהר, טֶלֶפריקוּ (Teleférico do Parque das Nações), הרכבל ממנו תוכלו להשקיף אל הפארק מלמעלה, מרכז קניות, מסעדות ובתי-קפה, וכן כמה ממוקדי-העניין העיקריים לילדים: האוֹסֶאָנאריוּ (Oceanário de Lisboa), אחד האקוואריומים הגדולים באירופה, הכולל יותר מ-350 מיני בעלי-חיים וצמחים. כאן תוכלו להצטרף לסיור מאחורי הקלעים או לפעילות הייחודית 'לישון עם כרישים'. סמוך לאוֹסֶאָנאריוּ נמצא פּאביליָאוּ דוּ קוֹנֶסימֶנטוּ (Pavilhão de Conhecimento), מוזיאון המדע והטכנולוגיה האינטראקטיבי, הגדוש פעילויות.
האוֹסֶאָנאריוּ - האקוואריום של ליסבון

האוֹסֶאָנאריוּ - האקוואריום של ליסבון
צילום: Alvesgaspar / CC BY-SA 3.0



הצצה אל האוֹסֶאָנאריוּ המרשים בסרטון הבא:



מתחם גן-החיות של ליסבון (Jardim Zoológico de Lisboa) גדוש פעילות. בגן יש כ-2000 בעלי-חיים מכ-335 מינים שונים. תראו כאן דולפינים ואריות ים, וכן נחשים, גורילות, פילים, ג'ירפות ועוד. בכניסה לגן-החיות נמצא מתחם Parque de Diversões - Animax, פארק שעשועים קטן שהכניסה אליו חופשית ויש בו מגוון מתקנים, וכן מסעדות וחנויות. בתחומי גן החיות שוכן גם מוזיאון הילדים (Museu das Crianças), בו ניתן להצטרף לסיורים ולסדנאות יצירה.
מופע דולפינים בגן-החיות של ליסבון

מופע דולפינים בגן-החיות של ליסבון
צילום: Joseolgon / CC BY-SA 3.0


תוכלו לשחק ים-יבשה בסיור באוטובוס אמפיבי של חברת HIPPOtrip העובר ברחובות העיר דרך מוקדי-העניין העיקריים, בהם הכיכר המרשימה פּראסָה דוּ קוֹמֶרסיוּ, המנזר המרהיב מוֹשטֵיירוּ דוּש זֶ'רוֹנימוּש וטוֹרֶה דֶה בֶּלֶן הנודע, ומשם יורד אל נהר טֶז'וּ.

מסלול ותמונות מסיור ים-יבשה בליסבון, בסרטון הבא:



חובבי בובות יוכלו להצטרף לסדנת הכנת בובות במוזיאון הבובות (museu de marioneta), שוחרי שיט וספינות ישמחו לבקר במוזיאון הימי (Museu de Marinha), הגדוש דגמי ספינות מעידן מגלי-הארצות ואילך, וילדים שאוהבים סיפורי אגדות ייהנו לצפות בכרכרות המלכותיות המרהיבות שבמוזיאון הכרכרות הלאומי. כ-17 ק"מ מצפון-מערב למרכז ליסבון נמצא גם סניף מרשת קידזניה העולמית, עיר אינטראקטיבית לילדים המתוכננת כעיר אמיתית. למידע נוסף על רשת KIDZANIA, לחצו כאן.
מוזיאון בנפיקה

מוזיאון בנפיקה
צילום: Novaconta / CC BY-SA 3.0


אוהדי כדורגל יוכלו לבחור לצפות במשחק של אחת מקבוצות הכדורגל הנודעות של פורטוגל: בשְטאדיוּ דָה לוּז' (Estádio da Luz), המגרש הביתי של קבוצת בנפיקה (SL Benfica), בו ניתן לבקר גם במוזיאון בנפיקה ולסייר באיצטדיון, או בשְטאדיוּ ז'וּזֶה דֶה אָלבָלָדֶה (Estádio José de Alvalade), איצטדיון קבוצת ספורטינג (Sporting Clube de Portugal), בו תוכלו לבקר במוזיאון ספורטינג ולהצטרף לסיור.
גלישת גלים בפּראיָה דוּ גינשוּ

גלישת גלים בפּראיָה דוּ גינשוּ
צילום: Alvesgaspar / CC BY-SA 3.0


פורטוגל ידועה כיעד נפלא לגלישת גלים, ובמרחק נסיעה של 20 דקות מליסבון נמצאים יעדים מצוינים לגלישת גלים, בהם פּראיָה דוּ גינשוּ (Praia do Guincho), שבחוף שְטוֹריל (Estoril), חמישה ק"מ מקָשקָאיש (Cascais), שכיכב בסרטו של ג'יימס בונד, בשרות הוד מלכותה, וכן בחופים כמו קוֹשטָה דָה קָפָּריקָה (Costa de Caparica) ופּראיָה גראנדֶה (Praia Grande) ליד סינְטְרָה. במועדוני גלישה רבים, בהם Lisbon Surf Tours, תוכלו להצטרף לשיעורי ניסיון, לצאת לגלישה של יום שלם או למגוון פעילויות נוספות.

מקור: אתר התיירות של ליסבון
רוצים לקרוא עוד על ליסבון?
רוצים לקרוא עוד על פורטוגל?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת