דלג לתוכן
plane
מאמרים

כך קיצרנו את העולם

- 16/12/2016 מאת: xאהד שרב -

במדריכי הנסיעות המודפסים שלנו מופיעות כתובות אינטרנט מקוצרות. במאמר זה נסביר מהי כתובת מקוצרת, נראה כיצד להקליד אותה בדפדפן, ונספר כיצד שם מתחם בארמניה עזר לנו לקצר את העולם

הכתובת המקוצרת הזו תביא אתכם לעמוד אודות המסעדה מסיה וונג באתר העולם. אפשר להקליד אותה בשורת הכתובת של הדפדפן בלי צורך בקידומת www

הכתובת המקוצרת הזו תביא אתכם לעמוד אודות המסעדה מסיה וונג באתר העולם. אפשר להקליד אותה בשורת הכתובת של הדפדפן בלי צורך בקידומת www
צילום: מתוך ברלין - הטיול כבר בפנים, עמ׳ 303 / ©


בואו נדמיין שאני רוצה לכתוב בעתון מאמר אודות מתקני האכלה לתרנגולות בייצור עצמי. ובואו נאמר שמצאתי במרשתת אתר המוקדש לגידול תרנגולות בחצר האחורית, ובו גלרית תמונות עם שלל מיכלי פלסטיק מכוערים, הנראית מרחוק כמו יום יצירה לא מוצלח בצהרון של הילדים שלי. ועכשיו נניח שאני מעוניין להפנות אתכם, קוראי, לזון עיניכם בגלריה הנלבבת הזו. מה עלי לעשות?

התשובה הפשוטה והשגויה היא: להעתיק את כתובת האינטרנט (url) של העמוד המיועד ולכלול אותה בכתבה המודפסת. אם אעשה זאת, ההפניה שתקבלו תראה כך:

http://www.backyardchickens.com/a/homemade-chicken-feeder-waterer-designs-pictures

המממ... לא ממש מניע לפעולה. ״אני מניח שהפעם אוותר על הצצה במתקני ההאכלה התרנגוליים״, יהמהם ודאי הקורא הנרגן מתחת לשפמו, ובצדק.

אפשרות טובה יותר היא להשתמש באחד משירותי קיצור הכתובות באינטרנט, כגון bit.ly או TinyURL. אתרים אלה מאפשרים לבצע הפניה מחדש (redirect) של כתובות אינטרנט. למשל, ניתן לצרף לתיבה באתר bit.ly מען אינטרנט ארוך, ולקבל במקומו מען קצר המתחיל ב-bit.ly וממשיך בכמה אותיות וספרות. לדוגמה: המען המקוצר bit.ly/2hOro5s יביא אתכם למאמר זה עצמו.

איך bit.ly מבצעים את הטריק? פשוט מאוד. הם רכשו את שם המתחם bit בלוב (שסיומת המדינה שלה באינטרנט היא ly, ממש כפי שהסיומת של ישראל היא il), וכך קיבלו את שם האתר הקליט: bit.ly. משם והלאה, כל שעליהם לעשות הוא לייצר קוד מקוצר לכל כתובת שתתבקש מהם, ולבצע פעולת הפניה מחדש מהכתובת הקצרה לכתובת הארוכה.

התקנאנו ב-bit.ly ויצאנו לחפש לנו שם מתחם מקוצר משלנו, שיכיל את המילה ״העולם״. למרבה המזל גילינו שסוף העולם, כלומר האותיות am, הן סיומת האינטרנט המדינתית של ארמניה. משם קצרה היתה הדרך לרשם ארמני חביב, ממנו רכשנו את שם המתחם haol.am. מכאן והלאה, כל כתובות האינטרנט במדריכי הנסיעות המקוריים שלנו, יתחילו ב-haol.am וייסתיימו בקוד קצר של כמה ספרות ואותיות. למשל, הכתובת haol.am/x1533 תוביל למידע אודות המסעדה מסיה וונג בברלין, וכן הלאה.

שימו לב שכאשר אתם מקלידים כתובת מקוצרת שלנו בשורת הכתובת של הדפדפן, אין צורך להקליד שום דבר נוסף. אפילו לא את הקידומת www:


לעתים קרובות, הכתובת המקוצרת במדריך תופיע בסמוך לקוד ריבועים (קודָר, QR Code), כמו למשל בדוגמא הבאה:

צילום: מתוך ברלין - הטיול כבר בפנים, עמ׳ 303 / ©


הקודָר מאפשר להגיע לאותה כתובת, על ידי סריקתו באמצעות יישומון מתאים בטלפון הנייד. עוד על כך תוכלו לקרוא במאמר איך לסרוק את קודי הריבועים במדריכי הנסיעות שלנו.
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת