דלג לתוכן
plane
מאמרים

איך להצטרף למועדון הלא נחשק של 5% מלקוחות וובינג החורגים ממכסת הגלישה

- 02/09/2015 מאת: xאהד שרב -

וובינג (Webbing) מספקים פתרון נוח במחיר סביר של גלישה באינטרנט בחו״ל. לדברי החברה, 95% מהלקוחות אינם חורגים ממכסת הגלישה הבסיסית בגובה 2 ג״ב. קראו איך אנחנו חרגנו, ומה צריך לעשות כדי שלכם זה לא יקרה

עוד שיטה לחרוג ממכסת הגלישה

עוד שיטה לחרוג ממכסת הגלישה
צילום: pixabay / Public Domain


את ההפתעה קיבלתי עמוק בתוך הטיול, כשערכתי בדיקה שגרתית של דואר הזבל שלי, וגיליתי שמחכים לי שם שני מיילים נרגשים מחברת וובינג:

שלום, שים לב שמכשירך השתמש כבר ב-1.5GB.
שלום, שים לב שמכשירך השתמש כבר ב-1.8GB.

לא הספקתי לפנות כה וכה, וכבר הגיע מייל שלישי:

שלום, שים לב שמכשירך השתמש כבר ב-3.5GB.

אופס, זה כבר היה מאוחר מדי...

ביני וביניכם, קצת קשה לי להסביר את חוסר הזהירות שלי. אני מהאנשים ששולפים את כרטיס ה-SIM מהטלפון עוד במטוס, מפחד חברות הסלולר. איך נרדמתי בשמירה? יש לי שתי נסיבות מקלות:

ראשית, בטיול קודם שלנו כבר עשינו שימוש בוובינג, שהסתיים ללא חריגות. שנית, בדף ההנחיות שקיבלנו עם הנתב הסלולרי הופיע המסר המרגיע, ולפיו 95% מלקוחות החברה אינם עוברים את מכסת הגלישה (של 2 ג״ב). נו, אז אפשר לגלוש בשקט? מסתבר שלא.

אחרי התראת ה-3.5 ג״ב נכסנו למגננת וובינג, והשתמשנו בנתב בתבונה, שלא לומר בקמצנות. באופן זה, הצלחנו לעבור עוד חמישה ימים עם גלישה בנפח של כ-400 מ״ב ולסיים את הטיול בעלות של 400 ש״ח למכשיר (במקום 200 ש״ח כפי שתכננו), ובנפח גלישה כולל של 3.9 ג״ב.

אז מה קרה בעצם בראשית הטיול, וכיצד תוכלו אתם להימנע מחריגה כואבת מתקציב הגלישה שלכם בחו״ל?

בטבלה הבאה תוכלו לראות את הדו״ח המפורט שקיבלתי מוובינג בסוף הטיול. כפי שתוכלו לראות בסימון הצהוב, היה יום אחד שבו התפרענו במיוחד, וגלשנו בנפח של 1.3 ג״ב. גם היום שלפניו היה עמוס יחסית, עם נפח גלישה של יותר מחצי ג״ב. תורידו את שני הימים הללו מהחשבון, והיינו חוזרים הביתה בלי חריגות...

פירוט השימוש שלנו בוובינג לפי ימים. בצהוב: יום סרט

פירוט השימוש שלנו בוובינג לפי ימים. בצהוב: יום סרט
צילום: אהד שרב / ©


אז מה קרה ב-18 וב-19 באוגוסט שניפח את החשבון הגלישה שלנו? הצלבה קצרה עם יומן הטיול הבהירה הכל. זו היתה היממה הגשומה, עם ראות אפס, שבה החלטנו להישאר בדירה ולנוח. זו היתה היממה שבה זוגתי הרחומה הוציאה את המחשב הנייד מהתיק, והעבירה אותו לילדים כדי שיראו קצת סרטים ביוטיוב. אמור מעתה: דירה עם תשתית wifi רעועה פלוס דונלד דק שווה מאתיים ש״ח. יש שיאמרו: מחיר צנוע תמורת הסייסטה הנפלאה לה זכינו באותו בוקר.

ובכל זאת, מה אפשר לעשות כדי להימנע מחריגות?

העצה החשובה ביותר היא לכבות את הנתב ברגע שאתם מגיעים למלון או לדירה. רוב בתי המלון ודירות הנופש מכילים חיבורי wifi בחינם או בתשלום צנוע, ואת הגלישה הרצינית שלכם, כולל העלאת תמונת לפייסבוק, או מעקב אחרי קבוצת הווטסאפ של כיתה ג׳3, כדאי לעשות מהמלון.
הבעיה עם חיבורי ה-wifi במלונות היא שהם באים בכל מיני צורות, דגמים, ואופני הפעלה. באחת הדירות בהן שהינו, כל נסיון להתחבר לרשת ה-wifi היה נענה בפתיחת דפדפן בדף בגרמנית למתקדמים, עם שדות לשם וסיסמה. ״או, זה פשוט ביותר״, אמר קלאוס, שהגיע בבוקר לבדוק מה שלומנו, ״לא צריך להכניס שום שם וסיסמה. רק ללחוץ bestätigen". איך לא חשבנו על זה קודם?
הטלפונים והמחשבים שלנו, אתם יודעים, אוהבים פשטות מטבעם, וכשהם נתקלו במצבי לחץ שכאלה, הם פנו היישר את החיבור הישן והמוכר בנתב וובינג. אל תקלו עליהם את החיים. נכנסתם למלון? כבו את הוובינג, ותנו לטלפון לשבור את השיניים עם רשת ה-wifi של המלון.

עצה שניה: בטלו את העדכון האוטומטי של יישומים במכשירים הניידים שלכם. בדרך כלל, הטלפון הנייד שלכם לא יעדכן יישומים כשהוא מחובר לרשת סלולרית, אבל יעשה זאת בשמחה כשיאתר חיבור לרשת wifi. דא עקא, שזאת בדיוק הרשת שוובינג מספק. הנחיות לביטול העדכון האוטומטי ראו כאן.

העצה השלישית והקשה ביותר לביצוע היא להגביל את הגלישה במהלך יום הטיול. כמה שלא תתאפקו במלון - אם הילדים יטחנו פייסבוק בזמן הנסיעה במכונית, מכסת הגלישה תתכרסם במהירות. לטעמי, ההחלטה על הגבלת הגלישה בטיול צריכה להתקבל לא רק משיקולים כספיים, ותהיה לה השפעה מבורכת על איכות הטיול כולו. אין כמו תענית אינסטגרם כדי לשפר את השיח המשפחתי, וזכור לטוב השלט שראינו באחת המסעדות בדרך: ״אין לנו wifi - דברו אחד עם השני!״. עוד הרהורים על תיירות ללא טלפון ראו כאן.

עצה רביעית היא להתחבר לאתר וובינג באמצעות הקישור שתקבלו במייל, ולבדוק מדי כמה ימים את קצב השימוש שלכם. אם אתם לא צפויים לחרוג, תוכלו להקל בהגבלות ולהיפך. אל תשכחו לבדוק גם את תיבת דואר הזבל, ואם המיילים של וובינג מגיעים לשם, הכניסו אותם לרשימת הנמענים המאושרים. עם זאת, איני ממליץ לחכות למייל ההתראה של וובינג, מכיוון שהוא מגיע לאחר ניצול של 75% ממכסת הגלישה (התזכורת השניה מגיעה לאחר ניצול של 90% מהמכסה). זה יהיה בדרך כלל מאוחר מדי, והייתי שמח לו החברה היתה שולחת תזכורות גם אחרי ניצול של רבע ושל מחצית מכסת הגלישה.

מכתב מוובינג המציע לבדוק את פרטי הגלישה בלינק המצורף. עצה טובה

מכתב מוובינג המציע לבדוק את פרטי הגלישה בלינק המצורף. עצה טובה
צילום: אהד שרב / ©


בנוסף אולי תאהב/י:

נתב וובינג - רשימת מדינות נתמכות
כל המאמרים אודות וובינג
רוצים לקרוא עוד על טירול?
רוצים לקרוא עוד על זלצבורג?
עוד על טירול
עוד על זלצבורג
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת