דלג לתוכן
plane
מאמרים

הולנד עם ילדים

- 09/06/2015 מאת מערכת העולם -

בתי תעלה, כפרי דייגים, שדות צבעונים, שוקי גבינות, טחנות רוח וקבקבי עץ - בהולנד יש מוקדי-עניין רבים ייחודיים ומהנים לטיולי משפחות. ברחבי המדינה יש פארקי שעשועים מלהיבים כמו וואליבי ואפטלינג, גני-חיות נודעים כמו גן החיות אָרטיס שבאמסטרדם והדולפינריום, מוזיאונים מרתקים לילדים כמו מרכז המדע נֶמוֹ באמסטרדם, ואם לא תספיקו הכל תוכלו תמיד לראות את הולנד כולה בקטן במדורודם. אל תשכחו לשכור אופניים ולרכוב כמו המקומיים.

עוד על הולנד תוכלו לקרוא במדריך הולנד של אייוויטנס.

הולנד עם ילדים

הולנד עם ילדים
צילום: benscherjon / Public Domain


תוכלו לבקר בכפרי דייגים יפים כמו וולנדם (Volendam), בסדנאות לייצור קבקבי העץ (Klompen) החינניים ובטחנות רוח מרשימות, כמו בכפר זאנסה סכאנס (Zaanse Schans) הציורי, ובשוקי גבינות כמו שוק אלקמאר (Alkmaar) הנודע:



הנה עוד כמה ממיטב מוקדי-העניין ברחבי הולנד המתאימים לטיול עם ילדים:

טחנות הרוח של זאנסה סכאנס

טחנות הרוח של זאנסה סכאנס
צילום: Murdockcrc / CC BY 3.0


מדורודם


הולנד המיניאטורית (Madurodam) שוכנת בעיר האג, מרחק שעת נסיעה מאמסטרדם. הפארק מחולק לשלושה אזורים: מרכז העיר הגדוש מבנים עתיקים מהערים העתיקות של הולנד, עולם המים ואי החידושים, ובכולם תמצאו את האתרים החשובים בהולנד, שוק הגבינות של אלקמאר, נמל-התעופה סכיפהול, שדות צבעונים, שכונה טיפוסית באמסטרדם ועוד. לאתר מדורודם, לחצו כאן.
מיני הולנד במדורודם

מיני הולנד במדורודם
צילום: Cqui / CC BY-SA 2.5


פארקי שעשועים


פארק אפטלינג


פארק השעשועים אפטלינג (Efteling), הגדול ביותר בהולנד ואחד הוותיקים בעולם, שוכן בצפון בראבנט שבדרום הולנד. למידע נוסף לחצו כאן.
הכניסה לוואליבי הולנד

הכניסה לוואליבי הולנד
צילום: Christophe95 / CC BY-SA 3.0


פארק השעשועים וואליבי הולנד


וואליבי (Walibi Holland) שוכן בעיירה Biddinghuizen במחוז פלבולנד (Flevoland) שבמרכז הולנד, ובו יותר מ-40 מתקנים לכל הגילים, בהם רכבות ההרים אצטק, אל קונדור וגולית. הפארק פתוח בחודשים אפריל-נובמבר כמעט כל יום. ניתן לקנות כרטיסים מוזלים באתר האינטרנט של הפארק.
רכבת ההרים פלקון בפארק דונרל

רכבת ההרים פלקון בפארק דונרל
צילום: milst1 / CC BY-SA 2.0


דונרל - פארק שעשועים ופארק מים


תחברו רכבות הרים מסעירות, מגלשות מים בבריכת שחייה מחוממת מהטובות באירופה, ותקבלו את השילוב המוצלח של פארק שעשועים ופארק מים המתאימים לכל הגילים בפארק דונרל (Duinrell) השוכן בוואסנאר (Wassenaar) שבמערב הולנד. פרט לרכבות ההרים המהירות ביותר, בהן פלקון הצוללת מגובה 22 מ', מוקד-עניין עיקרי בפארק היא בריכת טיקי (Tiki Bad), בריכת שחייה טרופית מקורה עם 11 מגלשות. במתחם הסמוך לחוף ואסנאר תוכלו לשכור בקתות בונגלו בשם Duingalow.

עם פארקי השעשועים וגני המשחקים הנודעים הנוספים בהולנד ניתן למנות את סלאחהארן (Slagharen) ובו יותר מ-40 מתקנים, מופעים ותהלוכות, ואת לינאוסהוף (Linnaeushof), גן המשחקים הגדול באירופה, המתאים לילדים קטנים יותר.

גני-חיות


Oceanium בגן-החיות בליידורפ שברוטרדם

Oceanium בגן-החיות בליידורפ שברוטרדם
צילום: Lennart Tange / CC BY 2.0


גן-החיות בליידורפ ברוטרדם


מדי שנה באים לגן-החיות (Blijdorp) שבעיר הנמל רוטרדם, יותר ממיליון וחצי מבקרים. ברחבי הפארק יש ממלכות שונות, בהן הסוואנה, אי הגורילות, נהר התנינים, מערת קרח בה שוחים דובי קוטב ואקוואריום מרשים בשם Oceanium, בו המבקרים עוברים מבעד למנהרת זכוכית באורך 22 מ' המלאה בבעלי-חיים ימיים. למידע על גן-החיות לחצו כאן.
מופע דולפינים בדולפינריום

מופע דולפינים בדולפינריום
צילום: Friesland2k5 / CC BY-SA 3.0


דולפינריום


העולם התת-ימי (Dolfinarium) שוכן בהרדוויק (Harderwijk), במחוז חלדרלנד (Gelderland) שבמזרח הולנד. כאן תוכלו לפגוש מקרוב באריות ים, בניבתנים וכמובן בדולפינים מבעד לחלון תצוגה שאורכו 60 מ', לחפש סרטנים בחוויית חוף הסרטנים, וללמוד על בעלי החיים בים הצפוני. מידע על שעות וימי הפתיחה, ועל מחירי הכניסה תמצאו באתר הדולפינריום.
ג

ג'ירפות בפארק הספארי ביקסה ברכן
צילום: Arend / CC BY 2.0


פארק הספארי ביקסה ברכן


במתחם הספארי הגדול הזה (Safaripark Beekse Bergen) תוכלו לסייר באוטובוס, במכונית או לשוט בסירה ולהרגיש באפריקה. בפארק נערכים מדי יום מופעי האכלת ציפורים. הפארק שוכן בצפון בראבנט שבדרום הולנד, באמצע הדרך בין טילבּוּרך (Tilburg) לבין הילבארנבק (Hilvarenbeek). לאתר הפארק לחצו כאן.

מוזיאונים


שלושת המוזיאונים המרתקים ביותר לילדים בהולנד הם: מרכז המדע נֶמוֹ והמוזיאון הימי של הולנד שבאמסטרדם, ומוּסֶאוֹן (Museon), המוזיאון לאמנות ולמדע בעיר האג, בו ילדים יוכלו לגלות איך נוצר העולם, במגוון תערוכות אינטראקטיביות, מדינוזאורים ועד הקוטב הצפוני.

למידע על מוקדי-העניין לילדים באמסטרדם, בהם גן החיות אָרטיס וכמובן בית אנה פרנק, ולמידע על טיול עם ילדים באמסטרדם, לחצו כאן.

מקור: אתר התיירות של הולנד
רוצים לקרוא עוד על אמסטרדם?
רוצים לקרוא עוד על האג (דן האך)?
רוצים לקרוא עוד על רוטרדם?
רוצים לקרוא עוד על הולנד?
עוד על אמסטרדם
עוד על האג (דן האך)
עוד על רוטרדם
עוד על הולנד
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת