דלג לתוכן
plane
מאמרים

אירועים בברלין לאורך השנה

- 31/08/2016 מאת: רונן אלטמן-קידר -

ברלין, בירת גרמניה, היא באמת עיר ללא הפסקה: בין אם בשיא הקיץ או בחורף הקר, תמיד קורה בה משהו - מתערוכה אקולוגית וקונצרטים תחת כיפת השמיים עד פסטיבלי קולנוע וחגיגות בירה. מאמר זה מפרט מספר אירועים חשובים המתקיימים בקביעות בעיר, לפי חודשי השנה.

ינואר


השבוע הירוק (Internationale Grüne Woche) : תערוכה בינלאומית ייחודית בנושאי מזון, חקלאות, אקולוגיה ואיכות הסביבה, המתקיימת מאז 1926 במרכז הכנסים העירוני. אלפי מגדלים מציגים חידושים בתחומי המזון והטכנולוגיה, ובמקביל מתקיימים מאות סמינרים והרצאות.
שבוע האופנה (Berlin Fashion Week): דוגמניות ודוגמנים, מעצבים מקומיים וזרים - את כולם תוכלו לפגוש באירועים היוקרתיים של שבוע האופנה, המתקיים בעיר פעמיים בשנה, בינואר וביולי. עם זאת, רוב האירועים מוגבלים למוזמנים בלבד.

ֳֳֳאוהל האירועים בשבוע האופנה

אוהל האירועים בשבוע האופנה
צילום: Wikimedia Commons/ Cornelia Schuhbauer / www.fashionvictress.com / CC BY 3.0



פברואר


בֶּרלינאלֶה (Berlinale): פסטיבל הקולנוע של ברלין, הנמנה עם החשובים ביותר בעולם, מביא לעיר במאים וכוכבים בעלי שם עולמי, המתחרים על פרס דוב הזהב. הסרטים מוקרנים בכל רחבי העיר (אם כי מרכז הפעילות הוא באזור פּוֹטסְדאמֶר פְּלאץ) ובמקביל מתקיימים אירועי קולנוע מגוונים, בהם מפגשים עם מבקרים ויוצרים ו'חממת תסריטים'. עם זאת, אירועים רבים סגורים למוזמנים בלבד, וקשה להשיג כרטיסים להקרנות.

בכורה בבֶּרלינאלֶה 2016

בכורה בבֶּרלינאלֶה 2016
צילום: www.GlynLowe.com/Flickr / CC BY 2.0



מרץ


מֶרצְמוּזיק (Maerzmusik): פסטיבל חדשני של מוזיקה, מחשבה ומולטימדיה, המתמקד במושג הזמן, על הקשריו האומנותיים והפילוסופיים. הפסטיבל כולל קונצרטים, מחזות, קבוצות חשיבה, הקרנות סרטים ועוד, ומתקיים ברובו בבית הפסטטיבלים של ברלין (Haus der Berliner Festspiele) במערב העיר.


אפריל


סוף השבוע של הגלריות (Berlin Galery weekend): בברלין יש קרוב ל-500 גלריות, וכמה עשרות מתוכן משתפות פעולה בסוף שבוע ארוך ותוסס של פתיחות חגיגיות, הקרנות סרטים ומפגשים עם האמנים.
פסטיבל ירושלים למוזיקה קאמרית (Jerusalem International Chamber Music Festival): הפסטיבל היוקרתי, בניהולה של הפסנתרנית הנודעת אֶלֶנָה בּאשקירוֹבָה, מתארח מאז 2012 בחצר הזכוכית של המוזיאון היהודי. תזמורות, הרכבים וסולנים ברמה גבוהה חולקים עם הקהל את אהבתם למוזיקה קאמרית.

מאי


קרנבל התרבויות (Karneval der Kulturen): ברובע קרוֹיצבֶּרג חוגגים את אופיה הרב=תרבותי של השכונה (ושל ברלין בכלל) במצעד ססגוני ובשוק פתוח עם דוכנים מכל העולם. הפסטיבל מתקיים בחג השבועות הנוצרי, ולכן יש שנים שבהן הוא נופל בתחילת יוני ולא במאי.
פסטיבל האספרגוס של שֶנֶבֶּרג (Schöneberger Mai & Spargelfest): בחודש מאי מתחילה בברלין ובגרמניה בכלל עונת האספרגוס הלבן, הנחשב כאן לירק-על. בפסטיבל, המתקיים בפארק ליד תחנת הרכבת התחתית Rathaus Schöneberg, חוגגים את תחילת היובל במגוון דוכנים של מאכלי אספרגוס, לצד הופעות חיות, מזכרות ועוד.

קרנבל התרבויות

קרנבל התרבויות
צילום: Nikolas Becker (foto/at/nikolasbecker.de)/Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0



יוני


פֶט דֶה לָה מוּזִיק (Fête de la Musique) : ביום אחד ביוני פושטים מוזיקאים מכל הסוגים והמינים על רובעי העיר ומופיעים על מאות במות, בחללים סגורים ותחת כיפת השמיים, והכל ללא תשלום. הפסטיבל, שמתקיים ללא כוונת רווח, נועד לחגוג את המוזיקה ולחלוק אותה עם תושבי העיר - והתיירים.
וֶלוֹתוֹן ברלין (Velothon Berlin): מרוץ האופניים העירוני השני בגודלו באירופה כולל שני מקצים, 60 ק"מ לחובבים ו-120 ק"מ לרוכבים מקצועיים. 13 אלף רוכבים ו-250 אלף צופים הופכים את המרוץ לחגיגה עירונית.

יולי


מצעד הגאווה (Christopher Street Day; לפעמים מתקיים בסוף יוני): הקהילה הלהט"בית הגדולה והמבוססת של ברלין חוגגת במסיבה שנמשכת שבוע ומגיעה לשיאה במצעד ססגוני ברחובות הראשיים. בנוסף למצעד הרשמי מתקיימות מסיבות בכל רחבי העיר ויש גם 'מצעד אלטרנטיבי' בקרויצברג, עבור מי שהמצעד הראשי ממוסחר מדי עבורם.
קלאסיקה תחת כיפת השמיים (Classic Open Air; תחילת יולי): לאורך חמישה ערבים מתקיימים בכיכר היפהפייה ז'אנדארמֶנמרקט קונצרטים רבי=רושם של מוזיקה קלאסית קלה, נעימות מסרטים ועוד. הכרטיסים בתשלום (גבוה למדי), אבל אפשר גם לשבת באחד מבתי הקפה מסביב ולהקשיב.
שבוע האופנה (Berlin Fashion Week): ראו ינואר, לעיל.

רקדניות במצעד הגאווה

רקדניות במצעד הגאווה
צילום: Hajotthu/Wikimedia Commons / CC BY 3.0



אוגוסט


פסטיבל הבירה הבינלאומי (Internationales Berliner Bierfestival): השדירה הקומוניסטית קרל=מרקס=אָלֶה הופכת לגינת הבירה הארוכה ביותר בעולם. 340 מִבשלות בירה מ-87 מדינות מציגות את מרכולתן ואת המאכלים האופייניים לאזורי הבירה השונים, ועל 20 במות מופיעות להקות מכל רחבי העולם ומנעימות את זמנם של אלפי החוגגים.
הלילה הארוך של המוזיאונים (Lange Nacht der Museen) : הרעיון נולד ב-1997, כשמספר מוזיאונים בברלין החליטו להציע חוויה ייחודית - ביקור במוזיאון בשעות הלילה. ההצלחה היתה מיידית, וכיום משתתפים בתוכנית 77 מוזיאונים, הפותחים את שעריהם עד 3:00 בלילה ומציעים מגוון אירועים ופעילויות, והכל בכרטיס אחד (המכסה גם את התחבורה הציבורית והסעות מיוחדות בין המוזיאונים). מומלץ לבוא בלי תיקים גדולים כדי לא להיתקע בתורים בגרדרובה של המוזיאונים.

ספטמבר


מרתון ברלין: רחובות העיר נסגרים למספר שעות עבור אירוע הספורט החשוב ביותר בלוח השנה הברלינאי ואחד המרתונים הידועים והמהירים ביותר בעולם. כולל מקצים לסקייטים, לנכים עם אופני-עזר ולילדים.
פּירוֹנאלֶה (Pyronale) : שש קבוצות מרחבי העולם מתחרות באליפות העולם בזיקוקי-די-נור, המתקיימת ב'שדה מאי' שליד האיצטדיון האולימפי. הזיקוקים המרהיבים מגיעים לגובה של 300 מ' ומלהיבים את אלפי הצופים.

על גלגיליות במרתון ברלין

על גלגיליות במרתון ברלין
צילום: Thomas Angermann/Flickr / CC BY-SA 2.0



אוקטובר


פסטיבל האורות (Festival of Lights): ויהי אור! בברלין לא מתייאשים משעות האור המתמעטות כשהחורף מתקרב, ובמשך עשרה לילות מוארים רבים מהאתרים החשובים בעיר, משער בּראנדֶנבּוּרג ועד הקתדרלה, בתאורה ססגונית ויצירתית שעיצבו אמנים מקומיים ובינלאומיים.
יום איחוד גרמניה (Tag der Deutschen Einheit; 3 באוקטובר): החג הלאומי הגרמני מצוין בברלין בפסטיבל משפחתי בן שלושה ימים באזור שער בּראנדֶנבּוּרג. החגיגות כוללות רכיבה על סוסים, גלגל ענק ועוד, וביום האיחוד עצמו מתמלאים השמיים בזיקוקים.

שער בּראנדֶנבּוּרג לובש חג בפסטיבל האורות

שער בּראנדֶנבּוּרג לובש חג בפסטיבל האורות
צילום: Lotse/Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0



נובמבר


ג'אזפֶסט ברלין (Jazzfest Berlin): הרכבי ג'אז בכירים מכל העולם מופיעים בבית הפסטיבלים של ברלין (Haus der Berliner Festspiele). רבים מהמופעים מפותחים במיוחד לפסטיבל.
פסטיבל ברלין לסרטים קצרים (interfilm short film festival): מאות סרטים באורך של עד 20 דקות מוקרנים בבתי קולנוע ברחבי העיר. הפסטיבל, שנוסד כבר ב-1982, נמנה עם החשובים ביותר מסוגו בעולם.


דצמבר


שוקי חג המולד (Weihnachtsmaerkte): מסוף נובמבר עד ה-23 בדצמבר (ובחלק מהמקרים גם קצת מאוחר יותר, עד ה-6 בינואר) מתקיימים בעשרות כיכרות ורחובות שוקי חג - מתחמים גדולים של ביתני=עץ מקסימים, שבהם מוכרים מזכרות לחג המולד, עבודות=יד, והמון אוכל מסורתי וממתקים, מנקניקיות וסופגניות עד לחם ג'ינג'ר ובננות בשוקולד. את הלב והגוף מחממים עם יין חם ומגוון משקאות אלכוהוליים נוספים. ברוב השווקים הכניסה חינם, פרט לשוק המקורה והמחומם בז'אנדארמֶנמרקט, העולה אירו אחד.

שוק חג מולד ליד כנסיית הזיכרון לקייזר וילהלם

שוק חג מולד ליד כנסיית הזיכרון לקייזר וילהלם
צילום: מיכל ענבר / ©

רוצים לקרוא עוד על ברלין?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת