מותק, תיקי היד שמותר להעלות למטוס התכווצו
יוזמה חדשה של ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א לקביעת תקן אחיד למידות כבודת היד, עשויה לכווץ את מידות כבודת היד הנהוגות היום.
היוזמה החדשה Cabin OK לקביעת תקן למידות כבודת היד נועדה ליצור אחידות במדיניות המשתנה מחברת תעופה אחת לאחרת, ולהסדיר את הבלגאן הנהוג כיום בתחום זה: תיקים או מזוודות שלא תואמים למידות המותרות נבדקים בשערי המסופים דבר המוסיף אי נוחות לנוסע, הסרבול מאט את תהליך העלייה למטוס, מוסיף עלויות לחברות התעופה ולעתים אף גורם לעיכובים בטיסות.
לאחר היוועצות עם חברות התעופה, יצרניות מוצרי תעופה ויצרניות תיקים ומזוודות, קבעו ביאט"א שמידות המזוודה החדשות המומלצות הן 55x35x20 ס"מ. להלכה, מזוודות בגודל זה יוכלו להתאים לאחסון של כל כבודות היד של הנוסעים בתאים העליונים של מטוסים מעל 120 מושבים.
המזוודות המאושרות יישאו תג אישור עם סמליל היוזמה IATA Cabin OK, כך יוכלו עובדי חברות-התעופה לזהות ללא קושי כבודה התואמת את ההנחיות הנהוגות, ובכך למנוע בדיקות ועיכובים.
נכון להיום מדובר בקווים מנחים בלבד, אך מספר חברות תעופה כבר אימצו את ההנחיות החדשות, בהן לופטהנזה.
יוזמה לחוד ומציאות לחוד, המידות המומלצות החדשות קטנות יותר מהמידות המותרת היום. לופטהנזה, שהסכימה ליוזמה, מתירה להעלות למטוס מזוודות בגודל 55x40x23 ס"מ, ובאל-על, למשל, המידות הנהוגות הן: 56x45x25 ס"מ, כך גם בחברת בריטיש איירוויז ואיזיג'ט.
לחצו כאן לצפייה בראיון עם סגן נשיא יאט"א.
מקור: יאט"א